اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس:

بلاتکلیفی در اطلاع‌رسانی بحران برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: با ابلاغ دستورالعمل سامانه جامع اطلاع‌رسانی طرح مدیریت بحران فارس بلاتکلیفی‌های فعلی در این زمینه برطرف می‌شود.

بلاتکلیفی در اطلاع‌رسانی بحران برطرف می‌شود

حسن فیاض‌پور امروز در حاشیه پنجمین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: اطلاع‌رسانی دقیق در زمان بحران برای ایجاد آرامش در جامعه و پرهیز از بروز شایعات ضروری است اما در برخی موارد نیز  باید کنترل شده باشد، از این‌رو موارد مجاز برای اطلاع‌رسانی هر دستگاه به‌طور کامل در این دستورالعمل عنوان شده است.

وی افزود: دستور‌العمل سامانه جامع اطلاع‌رسانی توسط اداره کل مدیریت بحران در  پنجمین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری فارس تصویب شده و به اداره‌ها ابلاغ می‌شود.

فیاض‌پور ادامه داد: بنابراین دستورالعمل رسانه‌ها می‌توانند با شفافیت موارد مجاز اطلاعات را از مدیران درخواست کنند و موارد مرتبط با بحران از طریق شورای سیاستگذاری و کمیته اطلاع‌رسانی به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

وی تصریح کرد: نخستین دستور کار پنجمین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان فارس بررسی پیشنهادهای کارگروه حمل و نقل و شریان‌های حیاتی بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اضافه کرد: طرح جامع حمل و نقل و شریان‌های حیاتی و بلایای جوی و طوفان با رویکرد مدیریت بحران یکی از زیربخش‌های طرح جامع مدیریت بحران است.

وی خاطرنشان کرد: چهار مرحله مدیریت بحران و زیر طرح‌های آن توسط کار گروه‌های تخصصی تدوین و سپس با انتخاب مشاور تکمیل می‌شود.

فیاض پور بیان کرد: در پنجمین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران یکی از این کار گروه‌ها مصوبه شرح خدمات خود را از این شورا گرفت.

وی ابراز داشت: شرح خدمات طرح جامع مدیریت بحران استان فارس نیازمند این است که بقیه کار گروه‌ها فعال شده و در بخش‌های مرتبط با خود ارائه طریق کنند و از این رو طرح کامل در دستور کار نشست بعدی شورا تصویب می‌شود.

به گفته فیاض پور، دستور دوم این جلسه، پیشنهادهای کار گروه مخاطرات زلزله بود که شرح خدمات مطالعات طرح دشت مرودشت و علل و عوامل فرونشست این دشت بررسی و به تصویب اعضا رسید.

وی بیان داشت: دستور کار بعدی در این نشست طرح امداد و نجات یا آمادگی مقابله با حوادث ویژه تعطیلات نوروزی بود که توسط کارگروه امداد و نجات شورا طرح شد و با لحاظ کردن پیشنهادات اعضا به تصویب رسید.

اجرای طرح امداد و نجات ویژه نوروزی تا 15 فروردین

فیاض پور تصریح کرد: طرح امداد و نجات یا آمادگی مقابله با حوادث ویژه تعطیلات نوروزی از 25 اسفند ماه جاری تا 15 فروردین ماه سال آینده اجرا می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: طرح جامع آموزش مدیریت بحران نیز در این جلسه طرح شد و به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهادهای کار گروه خشکسالی و سرمازدگی در حوزه خسارات وارد به بخش کشاورزی و نحوه تعیین و پرداخت بیمه محصولات کشاورزی نیز در این جلسه مطرح شد.

به گزارش فارس، در این جلسه از اجرای طرح امداد نوروزی هلال احمر خبر داده شد و اینکه سامانه تلفنی 147 برای امدادرسانی به مسافران نوروزی فعال می‌شود.

ایجاد 35 پست راهنمایی در طول سفرهای نوروزی، برپایی ایستگاه‌های سلامت، تست قند و فشار خون، ارائه خدمات فرهنگی و بهداشتی، توزیع نقشه راهنمای کشور به مسافران نوروزی و راه‌اندازی پایگاه هوایی در شمال فارس از دیگر مواردی بود که نماینده هلال احمر فارس در گزارش خود به اطلاع اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران رساند.

انتهای پیام/2448/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول