اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‎رضوی:

همه دستگاه‎ها آماده مقابله با حوادث غیرمترقبه و بحران‌های احتمالی در نوروز باشند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‎رضوی گفت: مهمترین وظیفه ستاد بحران تعریف وظیفه و شفاف‌سازی نقش تمامی عوامل موثر در مدیریت بهینه بحران با اولویت پیشگیری است.

همه دستگاه‎ها آماده مقابله با حوادث غیرمترقبه و بحران‌های احتمالی در نوروز باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان‎رضوی با تقدیر از حضور موثر تمامی دستگاه‌های اجرایی، نهادها، ارگان‎های نظامی و تشکل‎های مردمی به منظور امدادرسانی به افرادی که در بارش سنگین برف اخیر دچار مشکل شده بودند، عملکرد دستگاه‎های اجرایی مختلف، به ویژه برخی تشکل‎های مردمی را فراتر از تکالیف اداری بر شمرد و آن را ناشی از روحیه نوع‌دوستی و ایثارگری که در مردم ایران اسلامی نهادینه شده است، توصیف نمود.

وی افزود: مهمترین وظیفه ستاد بحران برنامه‎ریزی در جهت آماده‎سازی و بسیج تمامی امکانات و منابع موثر در پیشگیری و مدیریت بهینه آن است.

استاندار خراسان‎رضوی با تاکید بر ضرورت تقسیم کار و تعریف ماموریت برای دستگاه‌های اجرایی خواستار توجه به فرماندهی واحد در جهت مدیریت مطلوب‎تر و ارتقای سطح و سرعت خدمت‌رسانی به مردم در مواقع بروز بحران شد.

رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان‎رضوی با اشاره به ایام پایانی سال، تردد و حضور خیل عظیم مشتاقان زیارت امام رضا(ع) در مشهد مقدس تصریح کرد: تمامی دستگاه‎های اجرایی باید آمادگی کامل برای مقابله با بروز هرگونه حادثه غیرمترقبه و بحران احتمالی را داشته و این آمادگی و چیدمان نیرو و استقرار امکانات را تا پایان تعطیلات نوروز حفظ کنند.

استاندار خراسان‎رضوی گفت: براساس ماده شش قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران، تمامی وزارتخانه‎ها، دستگاه‎های دولتی، شوراهای اسلامی، شهرداری‎ها، نیروهای نظامی و انتظامی و تشکل‎های مردم‌نهاد در مواقع بحران باید در خدمت این سازمان قرار گیرند.

وی پیش‌بینی برنامه‎های پشتیبان به منظور اثر بخشی بیشترتصمیمات اتخاذ شده از سوی شورای هماهنگی مدیریت بحران و استفاده از کارایی مطلوب‎تر نیروی انسانی را در مقابله با بحران‎های احتمالی، امری ضروری توصیف نمود و خواستار تهیه پیش فرض‎های مختلف جهت وقوع بحران‎های احتمالی از حیث نوع و هم‌زمانی و تبیین شیوه‎های اجرایی مناسب مبتنی بر تقسیم کار دستگاه‎ها برای مقابله با آنها شد.

استاندار خراسان‎رضوی با اشاره به جایگاه دوم استان در کاهش تلفات جاده‎ای در سال جاری بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‎های موجود استان در راستای استمرار این روند و انتقال آن به تمامی حوزه‎های مدیریت بحران تاکید کرد.

فروزان مهر با اشاره به نقش رسانه‎های گروهی به ویژه صدا و سیما در فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم اظهار داشت: از این رسانه انتظار می‎رود تا با اعلام سریع، صحیح و دقیق شرایط و وقایع، نسبت به آگاه‎سازی مردم و اطلاع‌رسانی از قبل و در حین وقوع بحران‎های احتمالی، در جایگاه پل مطمئن ارتباطی ایفای نقش نموده و آرامش بخشی به جامعه از طریق اعتمادسازی و ایجاد هم‌افزایی در بین مسوولان و مردم را در سر لوحه کار خود قرار دهد.

حجت علی شایان‎فر، مدیر کل بحران خراسان‎رضوی نیز در این جلسه ضمن تشریح عملکرد این دفتر طی سال جاری گفت: 94 حادثه در سال 91 شامل 82 مورد سیل، هفت مورد تگرگ و دو مورد زلزله بالای 3.5 ریشتر به ثبت رسیده که در مجموع منجر به فوت 12 نفر از هم‌استانی‎ها شده است.

وی افزود: خسارات ناشی از این حوادث 225 میلیارد تومان برآورد شده است.

انتهای پیام/70005/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول