اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

برنامه مدیریت بحران سال 92 گلستان تدوین شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت:‌ برنامه‌های کاری سال 1392 این اداره کل تهیه و تدوین شده است و در سال آینده اجرایی می‌شود.

برنامه مدیریت بحران سال 92 گلستان تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی صبح امروز در آخرین نشست با دبیران شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌های تابعه استان گلستان در سال‌جاری اظهار داشت: این برنامه کاری و کاربردی جدا از وظایف روزمره‎ای است که همکاران انجام می‎دهند.

وی ادامه داد: محتوای این برنامه‎ها مبتنی بر پیشنهاداتی است که به ارتقا، بهره‌وری و افزایش اثرگذاری این اداره کل به عنوان یک مجموعه ستادی کمک می‌کند.

* مبنای اصلی برنامه‌ها پیشگیری است

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به چهار مرحله مدیریت بحران، پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی تصریح کرد: جهت‎گیری اصلی برنامه سال آینده بر این چهار مرحله استوار است، اما مبنای اصلی برنامه‎ها پیشگیری است.

سمیعی یادآور شد: تغییر رفتار و رویکرد جامعه نسبت به موضوع حوادث طبیعی، ترویج سیاست‎های پیشگیرانه دولت همانند گسترش فرهنگ بیمه و مقاوم‌سازی ساختمان‌های مسکونی و تصحیح انتظارات غیرمعقول مردم خسارت‌دیده از دولت، خط‌مشی برنامه‌های این اداره کل است.

* خرید بیش از 100 جلد کتاب تخصصی برای کتابخانه مدیریت بحران گلستان

وی با اشاره به تقویت منابع علمی مدیریت بحران استان، از تقویت غنای علمی کتابخانه این مرکز خبر داد و افزود: در سال‌جاری بسان سال‌های گذشته در ایام برگزاری نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران، گروه کارشناسی این مدیریت برای خرید کتاب‎های جدید عازم این نمایشگاه می‌شوند.

سمیعی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 100 جلد کتاب به این مجموعه اضافه شد که این آثار ارزشمند مبنای تحقیق و پژوهش بسیاری از دانشجویان و پژوهشگران علمی استان قرار گرفت.

* بیمه محصولات کشاورزی در دستور کار حوزه پیشگیری

وی با تاکید بر موضوع بیمه به عنوان یکی از موضوعات مهم در برنامه‎های مدیریت بحران استان اذعان داشت: در سال جدید با توجه به رویکرد پیشگیرانه و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری همچون گذشته توجه ویژه‎ای به موضوع بیمه اماکن مسکونی و تجاری خواهیم داشت.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اضافه کرد: موضوع بیمه محصولات کشاورزی و راهکارهای پیش رو نیز به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم این استان در دستور کار برنامه ارائه شده قرار گرفته است.

سمیعی با اشاره به فعال‌سازی کارگروه‌های استانی به عنوان بازوی مدیریتی در شهرستان‌ها افزود: طبق گزارش‌های دریافتی تعدادی از کارگروه‌ها به ویژه کارگروه امداد و نجات در برخی شهرستان‌های استان فعال است.

* فعال‌سازی کارگروه‌های 14گانه مدیریت بحران در شهرستان‌ها

به گفته وی طبق برنامه کارشناسان مرتبط با شهرستان‌ها باید فعال‎سازی کارگروه‌های این اداره کل را در شهرستان به عنوان اولویت‌کاری خود مدّنظر قرار دهند.

سمیعی با تاکید بر پیگیری و اجرای برنامه‎های این اداره کل توسط کارشناسان تصریح کرد: موفقیت کاری این مجموعه در گرو اجرای حداکثری برنامه‌هایی است که همه کارشناسان در تنظیم و تدوین آن نقش داشته‌اند.

* اجرایی شدن بیش از 90 درصد برنامه‌های امسال

وی تاکید کرد: اجرای بیش از 90 درصد برنامه‎های سال گذشته نشان داد که این مجموعه قادر است با تکیه بر توانمندی و همدلی موجود، برنامه سال جدید را نیز به بهترین نحو به پایان برساند.

استان گلستان براساس سرشماری سال 1390 با بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت در شمال شرقی ایران قرار دارد و دارای  14 شهرستان به مرکزیت شهر گرگان است.

انتهای پیام/83002/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول