اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 20 خبر داد

آماده باش ستاد مدیریت بحران جنوب تهران در سه شنبه آخر سال

خبرگزاری فارس: ستاد مدیریت بحران منطقه 20 به منظور برگزاری مطلوب، پیشگیری و کاهش خسارات جانی و مالی شهروندان در مراسم چهارشنبه‌سوری در حالت آماده باش قرار دارد.

آماده باش ستاد مدیریت بحران جنوب تهران در سه شنبه آخر سال

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محسن کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران منطقه 20 به منظور پیشگیری و حل مشکلات احتمالی هماهنگی‌‌های لازم با مدیران اجرایی شهرری تشکیل جلسه داد.

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 20 از برگزاری جلسات متعدد این ستاد در طول ماه های گذشته خبر داد و تاکید کرد: به منظور فرارسیدن سه‌شنبه آخر سال در کنار آماده سازی مراکز درمانی و تانکرهای سوخت، امکانات سازمان‌های آتش نشانی، نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس، سامانه 137 شهرداری، راهنمایی و رانندگی در آمادگی کامل قرار دارند.

کریمی افزود: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هماهنگی لازم در ارتباط با رساندن سوخت جایگاه‌های عرضه مستقیم به ویژه به نقاط پر ازدحام را تا قبل از ظهر انجام می‌دهد و از تحویل بنزین در ظرف‌های جداگانه جهت استفاده در خارج از محیط جایگاه‌های سوخت‌رسانی جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در آشنایی شهروندان با مخاطرات شب چهارشنبه سوری افزود: نیروی انتظامی نقاط حساس و پر خطر را شناسایی و جهت کنترل و جلوگیری از بروز حوادث نسبت به مستقر نمودن نیرو در آن محل‌ها اقدام می‌کند.

رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه 20 با بیان اینکه فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی‌های شهروندان به ویژه دانش‌آموزان از جمله راهکارهای مهم برای پیشگیری از وقوع بحران است افزود: با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و واحد روابط عمومی به منظور پیشگیری و کاهش خسارات جانی و مالی و ارتقاء سطح آگاهی شهروندان نسبت به اطلاع رسانی و ترویج و اشاعه فرهنگ ایمنی با تهیه و توزیع بروشور و سی‌دی آموزشی در سطح منطقه اقدام شده است.

کریمی گفت: به همین منظور تانکرهای آب و واتر جت‌ها از قبل آبگیری و آماده به کار می‌باشند و مواد اشتعال‌زا از قبیل لاستیک‌های مستعمل، جعبه‌های میوه فروشی، حمل زباله، ضایعات و نخاله نیز جمع آوری شدند.

وی در ادامه تاکید کرد: استقرار و حضور خودرو‌های 137 و گشت شهربان در نقاط مهم و استراتژیک از جمله اقدامات این حوزه در سه شنبه آخر سال است.

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 20 بازگشایی مسیرها، گشت زنی و استقرار تیم‌های اطفای حریق و آماده باش کامل ادارات و سازمان‌های ذیربط از جمله راهور، آتش نشانی، اداره برق، آب و فاضلاب و گاز در کنترل پست‌های برق و گاز را از دیگر تمهیدات صورت گرفته برای این مراسم عنوان کرد.

کریمی به نقش خدمات درمانی به شهروندان اشاره کرد و افزود: هلال احمر و شبکه شهر سالم شهرداری تعدادی آمبولانس را جهت پشتیبانی از اورژانس در حالت آماده باش نگه می‌دارند و  مراکز درمانی و تامین کادر پزشکی مورد نیاز توسط بیمارستان شهدای هفتم تیر و فیروزآبادی و همچنین درمانگاه شهرداری منطقه 20 و مراکز درمانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری به‌عنوان مراکز پشتیبان در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/2462/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول