اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی گچساران خبر داد

اختصاص 300 هکتار زمین برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: افزون بر 300 هکتار زمین برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گچساران در دشت لیشتر، آماده واگذاری شده است.

اختصاص 300 هکتار زمین برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سیدفردین حافظی‌نژاد امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان ابراز داشت: منابع طبیعی امانتی بازمانده از نسل‌های گذشته به ما بوده که باید با حفظ و نگهداری از این منابع، نسبت به حفظ و نگهداری آن برای نسل‌های آینده اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان این‌که نقش منابع طبیعی در توسعه یک کشور غیر قابل انکار است، افزود: استفاده صحیح و بهینه از منابع در زمینه‌های توسعه بخش کشاورزی، دامپروری، صنعت توریست و گردشگری می‌تواند سبب رشد و شکوفایی یک منطقه یا کشور شود.

آموزش و ترویج کشاورزی در فرایند توسعه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است

حافظی‌نژاد با تأکید بر این‌که حوزه‌های آبخیز وضعیت منابع آبی و حفاظت از منابع طبیعی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند، ابراز داشت: اگر پوشش‌‌های گیاهی طبیعی و غیر طبیعی در حوزه آبخیز مدیریت صحیح شود، علاوه بر حفاظت خاک منطقه، رودخانه‌های موجود در یک حوزه آبخیز دارای رژیم آبی پایدارتر و گل‌آلودگی کمتری می‌شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: آموزش و ترویج کشاورزی و منابع طبیعی در فرآیند توسعه کشاورزی روستایی کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

حافظی‌نژاد ادامه داد: در ترویج منابع طبیعی، مخاطبین گروه وسیعی از مردم، مسئولین، روستائیان، کشاورزان،دامداران، صنعتگران، نهادهای اجتماعی و تمامی افرادی که با منابع طبیعی ارتباط دارند، می‌توانند مورد توجه جدی قرار بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسه گذشته کارگروه توسعه بخش کشاورزی گچساران یادآور شد: در ان جلسه اراضی قابل توسعه در گچساران 58 هزار هکتار عنوان شد که این رقم متعلق به کل استان است.

326 هکتار در منطقه «دشت مور» آماده واگذاری به متقاضیان است

حافظی‌نژاد خاطرنشان کرد: بر اساس اظهارات مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 58 هزار هکتار اراضی قابل توسعه در سطح استان وجود دارد که سهم گچساران از این مقدار افزون بر 8 هزار هکتار است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران از آمادگی واگذاری 300 هکتار زمین در دشت لیشتر به منطقه ویژه اقتصادی گچساران خبر داد و تصریح کرد: افزون بر 326 هکتار نیز در «دشت مور» که یکی از دغدغه‌های نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی بود نیز نقشه‌برداری شده و آماده واگذاری است.

306 هکتار زمین در «بن سرد» باباکلان آماده واگذاری است

حافظی‌نژاد از آمادگی واگذاری افزون بر 45 هکتار اراضی قابل توسعه در منطقه «انجیر سیاه» گچساران خبر داد و گفت: افزون بر 306 هکتار اراضی قابل توسعه در منطقه «بن سرد» باباکلان نیز نقشه‌برداری شده و آماده واگذاری به متقاضیان است.

وی از مطالعه و کارشناسی اراضی دیگری در منطقه «تلخاب شیرین» گچساران خبر داد و بیان داشت: امیدواریم که اراضی قابل توسعه در این منطقه و دیگر مناطق شهرستان در راستای توسعه بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال بعد از نقشه‌برداری و کارشناسی به متقاضیان واجد شرایط واگذار شود.

انتهای پیام/82014/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول