اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کردستان:

نگاه صرف آماری به مقوله اشتغال اشتباه است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کردستان گفت: نگاه صرف به آمار و ارقام در بحث اشتغال اشتباه است بلکه اولویت مسئولین باید پایداری شغل‌های ایجاد شده باشد.

نگاه صرف آماری به مقوله اشتغال اشتباه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جهانشیر امینی پنج‌شنبه‌شب در جلسه کارگروه اشتغال و شورای برنامه‌ریزی  استان کردستان در سنندج اظهار کرد: درگیر شدن با آمار و ارقام بدون داشتن نقشه راه و سند توسعه اشتغال کاربردی نیست و تأثیری در کاهش آمار بیکاران نخواهد داشت.

وی گفت: اگر سند اشتغال استان به عنوان یک سند قابل استناد  مطرح است باید بر اساس آن حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه کردستان اضافه کرد: مشکل اصلی حوزه اشتغال استان کردستان تنها نبود و یا کمبود اعتبار نیست بلکه جوانب دیگر کار باید دیده شود.

امینی تصریح کرد: ‌راستی‌آزمایی یکی از الزامات موفقیت در ایجاد اشتغال است و بررسی این مهم که پرداخت تسهیلات تا چه اندازه در تأمین معیشت خانواده‌ها در استان تأثیرگذار بوده است، برای برنامه‌ریزی و حرکت رو به رشد استان در زمینه اشتغال‌زایی در سال آینده ضروری است.

وی گفت: مطالعه و شناسایی ظرفیت‌های موجود در بحث اشتغال متناسب با نیاز جامعه ضروری است و بررسی این مهم که امکان و ظرفیت ایجاد شغل برای جامعه هدف به ویژه افراد تحصیل‌کرده و دانشگاهی در استان تا چه میزان است باید در دستور کار شورای اشتغال قرار گیرد.

رئیس دانشگاه کردستان خاطر نشان کرد: افراد جویای کار متخصص باید در اولویت بکارگیری باشند چرا که آنها در مسئولیت‌های واگذاری موفق خواهند بود.

وی توجه به آموزش‌های حرفه‌ای و کارآفرینی به افراد جویای کار را خواستار شد و گفت: بیشتر دانشجویان دانشگاه کردستان که به صورت اختیاری در کلاس‌ها و دوره‌های آموزش کارآفرینی شرکت کرده‌اند شانس بیشتری برای پیداکردن فرصت شغلی داشته‌اند.

امینی با انتقاد از عدم حضور برخی از مسئولین در این جلسه اظهار کرد: جایگاه شورای سرمایه‌گذاری و اشتغال باید بالاتر دیده شود و مدیران و مسئولین نیز باید حضور پررنگی در جلسات این شورا داشته باشند.

وی در ادامه به آمارهای ارائه شده از سوی مدیرکل کمیته امداد کردستان اشاره کرد و گفت: نگاه دیروز به این نهاد نگاهی حمایتی برای سرپا نگه‌داشتن افراد نیازمند بود اما خوشبختانه به دلیل تلاش‌های مسئولین این نهاد در سطح کشور و استان امروزه به عنوان یکی از دستگاه‌های موفق در زمینه توانمندسازی جامعه هدف خود شناخته شده است.

به گفته رئیس دانشگاه کردستان، تفکر امروز کمیته امداد به سمت سرمایه‌گذاری برای توانمندسازی مددجویان با اولویت حفظ کرامت آنان بوده و اقدامات در این راستا ارزشمند است.

امینی حمایت از کمیته امداد در راستای اجرای طرح اشتغال‌زایی در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار را مهم خواند و گفت: ایجاد اشتغال در روستاها ضمن توانمندسازی خانواده‌ها زمینه مهاجرت معکوس روستائیان از شهرها به روستاها را فراهم می‌کند.

به گفته وی، توجه به اشتغال روستائیان مانع از افزایش سکونتگاه‌های غیررسمی و افزایش حاشیه‌نشینی در اطراف شهرهای استان می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر میزان اعتبارات اشتغال‌زایی را به سمت روستاها سوق دهیم به همان میزان بر سلامت روستاها و جامعه شهری می‌افزاییم.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول