اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان

جذب 400 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در کردستان / ایجاد 6321 شغل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: امسال 400 میلیارد ریال تسهیلات توسعه اشتغال توسط این نهاد در این استان جذب شده است.

جذب 400 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در کردستان / ایجاد 6321 شغل

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد پنج‌شنبه‌شب در آخرین جلسه شورای اشتغال و شورای برنامه‌ریزی استان کردستان در سال جاری اظهار کرد: 6 هزار و 321 طرح اشتغال‌زایی با صرف اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال اجرا شده است.

به گفته وی، 4 هزار و 939 طرح از این تعداد با اعتباری بالغ بر 345 میلیارد ریال از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی و یک‌هزار و 335 طرح با اعتباری بالغ بر 55 میلیارد ریال از محل منابع امداد ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تعداد در خواست‌های تسهیلات اشتغال ثبت شده در این استان را 16 هزار و 797 مورد عنوان کرد و بیان داشت: 15 هزار و 21 مورد از این تعداد ضمن تشکیل پرونده مشاوره شده‌اند.

موسی‌نژاد تصریح کرد: 11 هزار و 18 مورد نیز برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل و منابع امدادی معرفی شده‌اند.

خودکفایی 5638 مددجوی کردستانی

وی همچنین از خودکفاشدن 5 هزار و 638 مددجوی زیرپوشش این نهاد در استان خبر داد و با بیان اینکه برای 731 نفر از مددجویان این نهاد از طریق کاریابی ایجاد شغل شده است، افزود: 3 هزار و 177 نفر از مجریان موفق طرح‌های اشتغال هم از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند.

موسی‌نژاد اضافه کرد: بیش از 17 هزار و 348 مددجوی زیرپوشش این نهاد نیز در سال‌جاری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برخوردار شدند.

اجرای 30 هزار بازرسی از شغل‌های ایجاد شده

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از اجرای 29 هزار و 973 بازرسی از اشتغال‌های ایجاد شده توسط کارشناسان کمیته امداد از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 14 هزار طرح ایجاد شده این نهاد هر چند ماه یک بار توسط کارشناسان مورد بازدید قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی اشتغال را یک فرایند دانسته نه صرفا یک پرداخت وام و به همین منظور قبل از پرداخت وام اشتغالی با هماهنگی مسئولین ذیربط آموزش‌های کارآفرینی به مددجویان داده می‌شود.

به گفته وی، تا زمانی که مددجویان اقساط تسهیلات دریافتی را  پرداخت می‌کنند از حمایت‌های نظارتی و فنی کمیته امداد برخوردار هستند.

وی در ادامه از واگذاری ایجاد اشتغال روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار به کمیته امداد خبر داد و گفت: این کار به واسطه عملکرد بسیار خوب کمیته امداد صورت گرفته است.

وی گفت: ایجاد شغل‌ در کمیته امداد تنها در قالب مددجویان زیرپوشش خلاصه نمی‌شود بلکه تمام افراد نیازمند در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

موسی‌نژاد افزود: برای اجرای این طرح در بند 76 قانون بودجه سال 91 و بند 11 مصوبه شورای عالی اشتغال، 20 درصد از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها به این بحث اختصاص داده شده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد کردستان، سهم استان در مرحله نخست اجرای این طرح، ایجاد 4 هزار و 760 شغل است که تا کنون 6 هزار و 828 نفر در این راستا ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: به منظور تحقق آمار فوق‌الذکر، اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و 5 هزار و 95 نفر نیز ضمن برخورداری از مشاوره‌های شغلی، برای آنها پرونده تشکیل شده است.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول