اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه دامداران کشور:

دامداران 250 میلیارد تومان تسهیلات ارزان می‌گیرند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی دامداران کشور از اعطای تسهیلات ارزان قیمت به دامداران خبر داد.

دامداران 250 میلیارد تومان تسهیلات ارزان می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سعید سلطانی شامگاه پنجشنبه در نشست هماهنگی بررسی مشکلات دامداران مازندران با اشاره به میزان سرمایه، اهداف و چگونگی حمایت و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به دامداران گفت: اتحادیه دامداران مطابق قانون تعاون سال 1350 شکل گرفت و زیرمجموعه تعاون روستایی جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وی افزود: البته در قانون تعاون سال 1370 تعاونی‌های کشاورزی از آن قانون مستثنی شد و قرار شد به ترتیبی که بیان می‌شود در زیرمجموعه تعاونی‌های روستائی عمل کنند.

سلطانی ادامه داد: در همین راستا اتحادیه فعلی با 31 اتحادیه دامداری استانی، 630 تعاونی شهرستانی و یک میلیون و 300 هزار دامدار اعم از صنعتی سنتی و دامداران دارای انواع دام نظیر گاو، گوسفند، شتر و .....که 92  درصد شیر و گوشت کشور را تامین می‌کنند، تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه دامداران کشور تشکل تخصصی بوده و در زمینه آموزشی، بازاریابی، پشتیبانی، اصلاح نژاد، برگزاری نمایشگاه‌ها و تأمین نهاده‌ها فعالیت دارد و در مجموع اهداف آن را می‌توان در سه موضوع کاهش هزینه دامدار، افزایش درآمد و اقتصادی کردن تولید دامی خلاصه کرد.

رئیس اتحادیه دامداران کشور اعلام کرد: مبلغ 100 میلیارد تومان از محل ماده هشت قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به صورت وجوه اداره شده در اختیار این اتحادیه قرار گرفته است که قرار شد 150 میلیارد تومان دیگر براساس دستور رئیس جمهور به آن اضافه شود و کل این مبلغ به 250 میلیارد تومان خواهد رسید که به عنوان بلاعوض به سرمایه صندوق توسعه دامپروری و تولیدات دامی که حدود 16 میلیارد تومان سرمایه اولیه داشت، افزوده خواهد شد تا از محل این صندوق تسهیلات ارزان قیمت به دامداران اعطا شود.

انتهای پیام/2296/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول