اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان‌ خبر داد

واکسیناسیون 30 هزار قطعه طیور‌ در ریگان

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات‌ لازم برای کنترل و مبارزه با بیماری‌های دام و طیور، انجام واکسیناسیون و رعایت اصول مدیریت بهداشتی است.

واکسیناسیون 30 هزار قطعه طیور‌ در ریگان

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: انجام واکسیناسیون به موقع زمانی قابل اهمیت است که واکسن‌های مورد لزوم باید با نظر ‌دامپزشک و در بازه‌های زمانی مورد نظر استفاده شوند.

وی ابراز داشت: طی سال جاری تاکنون بیش از 30 هزار قطعه طیور روستایی‌ شهرستان ریگان علیه بیماری نیوکاسل ـ آنفلوانزا رایگان واکسینه شدند و راهنمایی‌های لازم به همشهریان در مورد انجام هماهنگی لازم با مرکز مایه‌کوبی بخش خصوصی برای واکسیناسیون طیور‌ داده شد.

جعفری گفت: از دیگر اقدامات این شبکه در سال جاری انجام طرح پایش بیماری‌های طیور به صورت تصادفی با انجام خونگیری ‌و انجام تست‌های سرولوژیکی بوده است.

وی افزود: بیماری‌های باکتریایی تهدیدی جدی برای طیور تلقی می‌شوند که انجام اصول مدیریت بهداشتی از جمله تمیز نمودن جایگاه نگهداری طیور و انجام اصول بیوسکیوریتی و ضدعفونی به موقع جایگاه و رعایت اصول قرنطینه‌ای ‌و ممانعت از ورود و تماس افراد متفرقه و دام‌های دیگر با طیور از جمله این اقدامات بهداشتی است.

جعفری عنوان کرد: طی سال جاری این شبکه با مصرف‌ بیش از 200 لیتر ماده ضدعفونی کننده به صورت رایگان در کنترل بیماری‌های عفونی طیور اهتمام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دامداران و عشایر‌ نسبت به خشک و تمیز بودن جایگاه که برای جلوگیری از عفونت‌های قارچی ‌لزومی است، اقدامات بهداشتی را رعایت کنند.

جعفری ابراز داشت: در شهرستان ریگان 80 هزار قطعه طیور روستایی نگهداری می‌شود که رعایت اقدامات بهداشتی در مورد آنها الزامی است.

انتهای پیام/80014/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول