اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اعلام کرد

ایجاد 54 هزار فرصت شغلی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی کردستان از ایجاد 54 هزار فرصت شغلی در سال‌جاری در این استان خبر داد.

ایجاد 54 هزار فرصت شغلی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مصطفی باغبانیان پنج‌شنبه شب در آخرین جلسه شورای اشتغال و شورای برنامه‌ریزی استان کردستان در سال جاری، اظهار کرد: تعهد امسال استان ایجاد 50 هزار و 208 فرصت‌های شغلی بود که با ایجاد 54 هزار و 848 فرصت شغلی بیشتر از تعهدات عمل شده است.

وی به میزان پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی سال‌جاری از سوی بانک‌های عامل نیز اشاره کرد و گفت: 460 میلیارد ریال سهم تسهیلات اشتغال سال گذشته به منظور اجرای 14 هزار و 913 فرصت شغلی در سال‌جاری از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی کردستان، سهم پرداختی تسهیلات اشتغال‌های خرد سال گذشته که در سال‌جاری پرداخت شد، 277 میلیارد ریال برای ایجاد 3 هزار و 568  شغل بود.

باغبانیان سهم تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی مربوط به سال‌جاری را هم 89 میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: این میزان تسهیلات برای ایجاد 2 هزار و 289 طرح در زمینه مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: 108 میلیارد ریال از سهم تسهیلات اشتغال استان برای ایجاد یک‌هزار و 238 شغل در حوزه مشاغل کسب ‌و‌ کار خرد پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی کردستان سهم کل اعتبار ابلاغی امسال استان در زمینه تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه مشاغل خرد را 58 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون 9 میلیارد تومان از این میزان پرداخت شده است.

به گفته باغبانیان، 43 میلیارد تومان هم سهمیه استان در زمینه  کسب و کار خرد بود که تاکنون 11 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی با تقدیر از برخی بانک‌ها در پرداخت به موقع تسهیلات اشتغال به متقاضیان معرفی شده از سوی دستگاه‌ها و نهادهای مجری اشتغال‌زایی استان اظهار کرد: بانک تجارت 100 درصد تعهدات خود را عملی کرده و بانک ملت نیز با تحقق 50 درصدی تعهدات، در بین بانک‌های عامل موفق عمل کرده‌اند.

به گفته وی، بیشترین سهم تسهیلات اشتغال‌زایی در دو حوزه مشاغل خرد و خانگی به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.

وی ضمن ارائه گزارشی از میزان تسهیلات پرداختی بانک‌های عامل استان در راستای ایجاد اشتغال، گفت: سهم بانک صادرات در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی 13 میلیارد تومان است که تا حالا 3 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

به گفته وی، بانک کشاورزی نیز 20 میلیارد تومان از سهم 27 میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال‌زایی را پرداخت کرده است.

باغبانیان در ادامه به تدوین سند توسعه اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: حرکت بر اساس این سند مسیر دستیابی به اهداف حوزه اشتغال را تسهیل می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در پایان کار در حوزه اجرا را متفاوت‌تر از حرف و برنامه‌ریزی دانست و گفت: چارچوب نگاه ما قبل از ورود به حوزه اجرا در بحث اشتغال بسیار متفاوت‌تر از دیدگاهی است که امروز در حوزه اجرا داریم.

انتهای پیام/79002/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول