اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته سی‌‌ام لیگ برتر فوتبال

غزل‌خوانی فولاد در شیراز/ جدال اندیشه‌های دو مربی خوزستانی

خبرگزاری فارس: در هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال، فولاد در شیراز به مصاف فجرسپاسی می‌رود و نفت آبادان با سایپا مصاف خواهد کرد.

غزل‌خوانی فولاد در شیراز/ جدال اندیشه‌های دو مربی خوزستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور (جام خلیج فارس) از عصر جمعه با برگزاری سه مسابقه آغاز می‌شود؛ این رقابت‌ها روز یکشنبه پیگیری و دوشنبه نیز با برگزاری مسابقات تیم‌های صدرجدولی به پایان می‌رسد.

در این هفته تیم‌های خوزستانی فولاد اهواز و نفت آبادان به ترتیب به مصاف فجرسپاسی و سایپا خواهند رفت.

* غزل‌خوانی فولاد در شیراز

در یکی از بازی‌های این هفته، تیم فوتبال فولاد خوزستان در شیراز به مصاف فجرسپاسی این شهر می‌رود.

سرخ‌پوشان اهوازی که در هفته قبل یک پیروزی روحیه‌بخش در برابر گهر قعر جدولی در خانه کسب و چهار بر یک حریف خود را مغلوب کردند؛ در این دیدار نیز با انگیزه کسب نتیجه به میدان خواهند رفت.

شاگردان حسین فرکی که حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را از اهداف خود در این فصل قرار دادند؛ برای دست‌یابی به این مهم باید بازی‌های آینده خود در لیگ را با نتایج مناسب پشت‌سر بگذارند تا با لغزش احتمالی حریفانشان، جایگاه خود در جدول را بهبود و به لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده صعود کنند.

سرخ‌پوشان اهوازی در این فصل در اکثر بازی‌های خود نمایش مناسبی داشتند و همین نیز امیدواری‌ها نسبت به این تیم را دوچندان کرده است.

تیم فولاد خوزستان هم‌اکنون با کسب 52 امتیاز از 29 دیدار خود در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی مسابقات جای دارد و در صورت کسب پیروزی در این دیدار می‌تواند کم کم غزل حضور در لیگ قهرمانان آسیا را در شیراز بخواند.

از سوی دیگر شاگردان سرهنگ تمام‌نشدنی فوتبال ایران قرار دارند که پس از برد روحیه بخش 6 بر صفر در هفته بیست و هشتم در برابر آلومینیوم، در هفته بیست‌ونهم در برابر نفت تهران با حساب دو بر یک نتیجه را واگذار کردند.

فجری‌ها که در نیم‌فصل نخست بازی‌های خوبی را ارائه و نتایج مناسب و امتیازات خوبی را جمع کردند در نیم‌فصل دوم و با از دست دادن مهره‌های کلیدی به میانه‌های جدول تنزل پیدا کردند.

این تیم که به گفته سرمربی خود در صورت ماندن در لیگ برتر قهرمان خواهد بود؛ هم‌اکنون با 36 امتیاز در جایگاه یازدهم است و تقریباً بقای خود را مسجل کرده است.

دیدار تیم‌های فجر سپاسی شیراز و فولاد خوزستان از ساعت 16 جمعه در شیراز آغاز خواهد شد.

* نفت آبادان ـ سایپا بازگشت تقوی به آبادان

در دیگر بازی این هفته، دیگر نماینده خوزستان یعنی نفت آبادان میزبان نارنجی‌پوشان سایپاست.

طلایی‌پوشان که در هفته قبل با قبول شکست در برابر داماش تقریباً امیدهای خود را برای بقای مستقیم در لیگ برتر از دست دادند در این هفته برای جستجوی شانس مجدد حضور در لیگ برتر در مرحله پلی‌اف باید در برابر حریف خود پیروز شوند.

شاگردان علی فیروزی که تنها پنج دیدار تا پایان لیگ دوازدهم در پیش دارند برای قرار گرفتن در جایگاه چهاردهم و حضور در مرحله پلی‌اف چاره‌ای جز کسب پیروزی در حداقل چهار دیدار و یک تساوی ندارند.

البته با توجه به بازی‌های پیش‌روی طلایی‌پوشان تا پایان لیگ نسبت به دیگر تیم‌های فانوس‌ به‌دست می‌توان این امید را داشت که نفتی‌ها بتوانند به مرحله پلی‌اف راه یابند.

هرچند این  مسائل و پیش‌بینی‌ها در شرایطی تحقق خواهد یافت که طلایی‌پوشان بخواهند و با تمام وجود بازی‌های آینده را فقط به پیروزی بیندیشند.

از سوی دیگر سایپای البرز قرار دارد که با مجتبی تقوی فصل پرفراز و نشیبی را پشت‌سر گذاشته و هم‌اکنون با کسب 36 امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار دارد؛ این تیم البرزی در صورت کسب نتیجه در این دیدار بقای خود را تقریباً قطعی کرده و می‌تواند چند پله نیز در جدول صعود کند.

این دیدار از منظر دیگر نیز جالب توجه خواهد بود و آن بازگشت مجتبی تقوی سرمربی سابق و خوزستانی طلایی‌پوشان به آبادان است.

به هر حال باید دید که جدال اندیشه‌های دو مربی خوزستانی کدامیک موفق به کسب سه امتیاز حساس و حیاتی این بازی خواهد شد.

دیدار تیم‌های نفت آبادان و سایپای کرج از ساعت 16 روز یکشنبه در ورزشگاه تختی آبادان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/72008/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول