اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود در جمع مداحان:2

خیمه ولایت، خیمه حق و فرماندهی است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان شاهرود تاکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب در دیدار مردم تبریز، فریب‌کاری های دشمنان را بیان کردند و ما باید بدانیم که خیمه ولایت، خیمه حق و فرماندهی است.

خیمه ولایت، خیمه حق و فرماندهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، عباس مطهری در اختتامیه دوره تخصصی بسیج مداحان شرق استان سمنان که با حضور 80 نفر از خواهران و برادران شهرستان‌های شاهرود، دامغان و میامی در کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار شد، اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب در دیدار مردم تبریز، فریب‌کاری های دشمنان را بیان کردند و ما باید بدانیم که خیمه ولایت، خیمه حق و فرماندهی است و باید جایگاه و نقش خود را در جامعه پیدا کنیم.

مطهری بیان داشت: می‌توانیم مداحان را به پنج دسته تقسیم کنیم که دسته اول خنثی و بی‏اثر هستند و در حرکت جامعه و خود به سمت تمدن بزرگ اسلامی اثرگذار نیستند.

وی افزود: دسته دوم پس‏رونده هستند، بدان معنا که نه تنها از کانال پیشرفت و عدالت نمی‌روند، بلکه عقب می‌روند و دسته سوم پس‏برنده هستند که مخاطبان خود را از ولایت دور می‌کنند.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود اظهار داشت: دسته چهارم مداحان پیش‏رونده هستند، بدان معنا که خود مداح می‌داند راه و هدف درست، چیست و در آن مسیر حرکت می‌کند.

وی افزود: دسته پنجم پیش‏برنده هستند و علاوه بر خود، مخاطبان و جامعه را نیز به سمت مقصد و قله حرکت می‌دهند.

مطهری در ادامه افزود: تمام اعمال و کردار افراد اگر خوب باشد، بعد از او نیز ادامه یافته و ثواب برای فرد نگاشته می‌شود.

 

*فرهنگ و سبک زندگی اسلامی ترویج شود

فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به وظایف و اهمیت مداحان اظهار داشت: مداحان از اقشار تاثیرگذار در جامعه هستند، بدان معنی که مداح وقتی صحبت می‌کند و موضع می‌گیرد، روی افراد، تاثیرگذار است.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری در دیدار سپاهیان بیان فرمودند که «سپاه باید هم پیش‏رونده باشد و هم پیش‏برنده» بسان لوکوموتیوی که واگن‌ها را به دنبال خود می‌کشد و هم خود حرکت می‌کند و این همان پیش‏روندگی و پیش‏برندگی است که مداحان بسیجی باید این خصوصیت را داشته باشند.

مطهری خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم به سمت قله تمدن اسلامی حرکت کنیم، محتوا باید کامل شود و این به فرمایش مقام عظمای ولایت، به فرهنگ و سبک زندگی اسلامی ارتباط دارد.

وی تصریح کرد: باید خودمان در فرهنگ و سبک زندگی پیش‏رونده باشیم و هم مخاطب را به سمت این مهم حرکت دهیم و لازمه آن، حرکت در مسیر ولایت و معرفی ایشان به عنوان الگوی فرهنگ و سبک زندگی اسلامی در جامعه است.

 

*تقلید از غرب باعث عقب‏ماندگی در محتوا می‏شود

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود با بیان اینکه تقلید از غرب باعث عقب‏ماندگی در محتوا می‏شود، اظهار داشت: آفت حرکت به سمت قله در محتوا و باطن، تقلید کورکورانه از غرب است و باید «یکفر بالطاغوت» و بعد «یومن باالله» بود.

وی تصریح کرد: امروز باید به همه اقشار و مخاطبان گفت که اول باید «یکفر بالطاغوت» و بعد «یومن باالله» بود و مخاطب ما باید به این سمت سوق داده شود و اهداف غرب را برای مخاطبان خود روشن کنیم.

مطهری در ادامه گفت: باید از قانون‏مداری، وجدان کاری و تمام خصوصیات خوب آنها الگو گرفت و کثافات و بدی‏های فرهنگ غرب را از خود دور کرد و مخاطب را بدان آگاه ساخت که از خوب یاد بگیرد و کارهای زشت را قبول نکند.

 

*انقلاب اسلامی برای امام و شهدا هم‏چنان دارای ثواب است

فرمانده سپاه شاهرود افزود: انقلاب اسلامی برای امام و شهدا هم‏چنان دارای ثواب است و در جهت عکس نیز پادشاهان طاغوت که کارهای زشتی مرتکب شدند و بدحجابی را رواج دادند، امروز نیز برای آنها، هم‏چنان گناه نوشته می‌شود.

مطهری تاکید کرد: شما به عنوان مداحان بسیجی، می‌توانید جامعه را به سمت اسلام و تمدن بزرگ الهی رهنمون کنید و از ثواب‌های آن در حال و آینده خود بهره‌مند شوید.

بر اساس این گزارش، دوره تخصصی مداحی بسیج به صورت متمرکز در دو شهر شاهرود و مهدیشهر برای شهرستان‏های غرب و شرق استان سمنان به مدت چهار ماه برگزار شد.

در پایان، به قبول‏شدگان، گواهینامه معتبر طی دوره تخصصی مداحی، توسط بسیج مداحان کشور اهدا می‌شود.

انتهای پیام/2249/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول