اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره سه هزار شهید استان قزوین:

اطاعت از ولایت‌ فقیه مهم‌ترین پیام‌ شهدا است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره سه هزار شهید استان قزوین گفت: نویسندگان با احیای فرهنگ اطاعت شهدای انقلاب اسلامی از ولایت‌ فقیه می‌توانند پیوند آحاد جامعه را با رهبر انقلاب مستحکم‌تر کنند تا قدرت ملی نیز افزایش یابد.

اطاعت از ولایت‌ فقیه مهم‌ترین پیام‌ شهدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم در نخستین همایش مؤلفان،‌ نویسندگان و اصحاب قلم کنگره شهدای استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه شهدا بر اطاعت از ولایت‌ فقیه، وحدت و انسجام ملی تأکید داشتند، اظهار داشت: نویسندگان با احیا و ترویج این اهداف در جامعه می‌توانند پیوند مردم با رهبر فرزانه انقلاب را مستحکم‌تر کنند تا با تحقق این هدف قدرت ملی کشور افزایش یابد.

وی ابراز داشت: باید پیام‌ها و اهداف شهدای انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس به درستی به نسل جدید منتقل شود تا آنان با درس و عبرت گرفتن از این پیام‌ها در زندگی موفق‌تر باشند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره سه هزار شهید استان قزوین متذکر شد: جمع‌آوری، تدوین، انتشار و عرضه آثار و اسناد شهدای انقلاب اسلامی به نسل جوان از مهم‌ترین و بهترین اقدامات کمیته پژوهش و تدوین کنگره شهدای استان قزوین است که باید این کمیته بیشتر در این راستا فعالیت کند.

این مسئول با بیان اینکه باید نویسندگان و مؤلفان در جمع‌آوری آثار شهدا از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند، اذعان داشت: آنان با تحقیق و بررسی اسناد و آثار شهدا می‌توانند آثار بدیع هنری را برای نسل آینده تولید کنند تا جوانان با استفاده از این آثار با شهدای هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه نویسندگان و مؤلفان در تدوین آثار و اسناد شهدای انقلاب اسلامی امانتداری را به صورت جدی رعایت کنند، اظهار داشت: آنان باید پیام‌ها و اهداف این شهدا را به درستی ثبت و ضبط کنند تا در انتقال پیام آنها به نسل جدید اشتباهی صورت نگیرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره سه هزار شهید استان قزوین با بیان اینکه انسجام، وحدت و فرهنگ پایداری از جمله اهداف شهدای انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: نویسندگان، مؤلفان و افرادی که آثار شهدا را جمع‌آوری می‌کنند باید این پیام‌های شهدا را احیا کنند.

این مسئول اضافه کرد: نویسندگان و مؤلفان با احیای اهداف شهدای هشت سال دفاع مقدس می‌توانند با ترویج این هدف‌ها در جامعه سلامت فرهنگی و اجتماعی را بین اقشار مختلف جامعه گسترش دهند.

عجم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «شهدا در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان جنگ کردند تا از ارزش‌های اسلامی محافظت کنند و اکنون 80 سال جای دارد که آثار حوادث و رویدادهای این جنگ تحمیلی را جمع‌آوری کرد»، اذعان داشت: این مطلب بیانگر اهمیت فعالیت فرهنگی در راستای احیای پیام‌ها و اهداف شهدای انقلاب اسلامی است که باید هنرمندان با فعالیت در این عرصه بتوانند در تحقق این هدف همت کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره سه هزار شهید استان قزوین با اشاره به اینکه بیش از 20 سال از هشت سال دفاع مقدس می‌گذرد، ابراز داشت: تاکنون بخش کوچکی از آثار و اسناد شهدا در کشور جمع‌آوری شده است که امیدواریم با تشکیل کمیته پژوهش و تدوین کنگره شهدای استان قزوین این جمع‌آوری آثار افزایش چشم‌گیری یابد.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه فیلم مردان هور در قزوین تولید می‌شود، اذعان داشت: این فیلم باید در 26 قسمت تدوین شود که با وارد شدن تدوینگران به جمع‌آوری آثار شهدا اکنون 76 قسمت از تدوین فیلم انجام شده است و هرچه آنان بیشتر در این عرصه فعالیت کردند احساس می‌کنند باز هم این فیلم جای کار کردن دارد که این بیانگر اهمیت و ارزش کار در دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه شهدا آثار معنوی و معرفتی بسیاری دارند که پژوهشگران و نویسندگان با وارد شدن به جمع‌آوری این آثار بیشتر عمق فعالیت جدی در این عرصه را درک می‌کنند، متذکر شد: این مهم بیانگر گستره وسیع آثار شهدای هشت سال دفاع مقدس است که باید بیشتر در جمع‌آوری این آثار همت کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره سه هزار شهید استان قزوین عنوان کرد: باید وحدت، انسجام، ترویج فرهنگ پایداری و امانتداری در آثار شهدا از جمله اهداف نویسندگان و مؤلفان در جمع‌آوری آثار شهدای هشت سال دفاع مقدس باشد تا مطالب به درستی جمع‌آوری شود.

انتهای پیام/77009/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول