اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

صاحب عروه نظریه ولایت فقیه را تایید می‌کرد

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با اشاره به نظریه ولایت فقیه از دیدگاه صاحب عروه گفت: مرحوم طباطبایی یزدی از مؤیدین نظریه ولایت فقیه بود و نقدی بر این نظریه نداشت.

صاحب عروه نظریه ولایت فقیه را تایید می‌کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری کنگره بین‌المللی صاحب عروه، حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی با اشاره به شخصیت آیت‌الله سید محمدکاظم طباطبایی یزدی اظهار کرد: این عالم بزرگوار یکی از مراجع و فقهای معروف مکتب تشیع در جهان است.

وی خاطرنشان کرد: صاحب عروه یکی از نوابغ مکتب تشیع محسوب می‌شود که علاوه بر فقه و اصول در زمینه‌های دیگر مکتب تشیع صاحب نظر و متخصص بود.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی ادامه داد: مرحوم سید یزدی در زمینه تدریس ادبیات دارای شیوه بیان و کیفیت تدریس منحصر بفرد و فوق‌العاده‌ای بود و از اوایل جوانی یکی از استادان معروف حوزه علمیه یزد به شمار می‌رفت.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله سید محمدکاظم طباطبایی یزدی در علوم مختلف به ویژه در فقه و اصول در حوزه‌های علمیه تأثیر عجیبی داشت گفت: ایشان در علم هیئت و ریاضیات صاحب‌نظر بود و از جمله استادان برجسته این علم محسوب می‌شد.

انصاری بویراحمدی خاطرنشان کرد: صاحب عروه از محضر استادان بزرگ و برجسته‌ای مانند سید محمدباقر موسوی خوانساری، حاج میرزا هاشم خوانساری، میرزا محمدجعفر آباده‌ای، شهید محمدحسن شیرازی و شیخ محمدباقر نجفی استفاده کرد و علوم معقول و منقول را از آنها فرا گرفت.

وی عنوان داشت: آیت‌الله سید محمدکاظم یزدی طباطبایی از عجایب تشیع بود و استدلال‌های قوی و قانع‌کننده‌ای در مباحث علمی داشت و مثال‌های علمی را به زیبایی استشهاد می‌کرد.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با اشاره به غنا و عظمت شاگردان صاحب عروه گفت: این مرد بزرگ تأثیر عجیبی در حوزه علمیه داشت و در ردیف مراجع بزرگ تشیع مانند آخوند خراسانی قرار گرفت و پس از رحلت آن مرجع بزرگ یگانه فردی بود که زعامت و مرجعیت جهان تشیع را بر عهده گرفت.

وی یادآور شد: استدلال‌های وی در عروة‌الوثقی آنچنان قوی، وزین و غنی است که انسان را از مطالعه کتاب‌های دیگر بی‌نیاز می‌کند.

انصاری بویراحمدی ادامه داد: صاحب عروه بر حوزه‌های علمیه تأثیر داشت و در دوران کنونی و آینده کتاب عروةالوثقی وی یکی از منابع اصلی محققان و پژوهشگران در حوزه فقه شیعه است.

وی به برکات مرحوم آیت‌الله سید محمدکاظم طباطبایی در حوزه‌های علمیه شیعی اشاره کرد و افزود: می‌توان وی را از شاگردان واقعی امیر مؤمنان(ع)، امام صادق(ع) و امام باقر(ع) برشمرد.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی خاطرنشان کرد: کوچکترین خدشه‌ای به وی در زمینه سیاست وارد نیست و هر اندازه منافقان تلاش کردند در وی نفوذ کنند موفق به این کار نشدند.

وی با اشاره به نظریه ولایت فقیه از دیدگاه صاحب عروه گفت: مرحوم طباطبایی یزدی از مؤیدین نظریه ولایت فقیه بود و نقدی بر این نظریه نداشت.  

انصاری بویراحمدی یادآور شد: نقش استعمار انگلیس در نظام مشروطه در محضر صاحب عروه نمایان شد بنابراین وی با تیزبینی متوجه انحراف شد و با مشروطه مخالفت کرد.

انتهای پیام/2258/ر/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول