اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج طلاب و روحانیان شاهرود:

توجه به شعور دینی از ارکان اصلی ارتقای بصیرت است

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج طلاب و روحانیان شهرستان شاهرود گفت: توجه به شور و شعور دینی یکی از ارکان اصلی ارتقای بصیرت است و باید در خود این شور و شعور را تقویت کنیم.

توجه به شعور دینی از ارکان اصلی ارتقای بصیرت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام علیرضا اسکندرپور در جمع بسیجیان هیئت منتظران منجی شهرستان شاهرود با اشاره به موضوع بصیرت اظهار داشت: در جامعه دو قسم مردم داریم؛ عده‏ای خواص و عده‌ای عوام جامعه هستند که خواص، قدرت تصمیم‌گیری و تحلیل و تجزیه دارند و عوام تابع جو هستند.

وی افزود: در جامعه باید از انحراف و کج‏اندیشی خواص بیم داشته باشیم و این خطری است که ممکن است نظام را به انحراف و انحطاط بکشاند.

اسکندرپور خاطرنشان کرد: اگر خواص جامعه گمراه شوند، جامعه به سوی خطر و نابودی پیش می‌رود و ما این را در اسلام بسیار فراوان شاهد بودیم.

مسئول بسیج طلاب و روحانیان شهرستان شاهرود افزود: از شورای سقیفه تا خانه‏نشینی امام علی (ع) به خاطر همین خواص گمراه بوده و مابقی امامان معصوم هر کدام به طریقی دست به گریبان بودند.

وی تصریح کرد: باید بدانیم که عامل مهم ثبات یک جامعه، خواص آن هستند که با خط‏دهی درست می‌توانند جامعه را به سمت رستگاری هدایت کنند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیان شهرستان شاهرود اظهار داشت: هوای نفس مهمترین عامل بدبختی همه به خصوص خواص جامعه است و این عامل باعث انحراف در اسلام بعد از پیامبر و ارتداد بسیاری از خواص شد و تا امروز نیز ادامه دارد.

اسکندرپور بیان داشت: دین اسلام و امامان معصوم به کنترل نفس و بصیرت در جامعه تاکید دارند و این نکته را برای خواص بسیار لازم و ضروری می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: شور و شعور دینی از ارکان مهم بصیرت است و شعور در دین همان هجرت از خود دانی (حیوانی) به خود عالی (ملکوتی) است که باعث شناخت بصیرت در دین می‌شود.

مسئول بسیج طلاب و روحانیان شهرستان شاهرود تاکید کرد: امروز دشمنان، بصیرت ما را هدف قرار داده‏اند و راه آن را نیز جنگ نرم و نفوذ در اعتقادات افکار و اندیشه‌های ناب اسلامی دانسته و در این زمینه بسیار تلاش می‌کنند.

اسکندرپور افزود: باید تلاش کنیم و این بصیرت را از سرچشمه و منبع آن بگیریم که همانا قرآن و اهل بیت (ع) هستند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیان شهرستان شاهرود افزود: همچنین ولایت در زمان حاضر قطب‏نمای بصیرت در جامعه است و باید تابع ولایت بود.

انتهای پیام/2249/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول