اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

روشنگری و بصیرت‏افزایی وظیفه علمای دین است

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه گفت: روشنگری و بصیرت‏افزایی دو رسالت مهم علمای دین در حفظ جامعه و آحاد مردم در زمان مواجهه با انواع تهدیدات نرم دشمنان است.

روشنگری و بصیرت‏افزایی وظیفه علمای دین است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام عبدالعلی استیری ظهر امروز در جمع روحانیان شهرستان فیروزکوه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، به طرح این پرسش پرداخت که در زمانه حاضر که غبار نفاق و دورویی جامعه را فرا گرفته و افراد غرق در دنیا و مادیات شده‏اند، به واقع وظیفه جامعه روحانیان چیست؟

وی گفت: در روایتی از امام حسن عسکری(ع) در بحارالانوار نقل شده که «اگر پس از عصر غیبت، علما نبودند که با ادله الهی از دین خدا دفاع کنند، دیگر هیچ کسی باقی نمی‏ماند مگر اینکه از دین برمی‏گشت».

استیری تصریح کرد: علما که زمام‏دار قلوب شیعیان هستند، همانند یک ناخدا که سکان کشتی را بر دست دارد، قلوب بندگان خدا را به دست می‏گیرند و به فرموده امام یازدهم، «اینان عزیزند و جلیلند و برترند بر سایر بندگان خداوند».

امام جمعه فیروزکوه خاطرنشان کرد: این روایت چراغ راه و روشنگر مسیر برای علمایی است که ملبس به لباس پیامبر خدا(ص) هستند.

استیری افزود: دعوت مردم به سوی امام زمان(عج) و شناساندن آن حضرت، حمایت از دین خدا با ادله محکم و متقن و حفظ شیعیان در مقابل حربه‏های دشمنان اهل بیت(ع)، از جمله وظایف خطیر علما در برهه حساس کنونی است.

وی با اشاره به ظهور عرفان‏های نوظهور، اختلاف‏افکنی بین شیعه و سنی، تلاش کاملاً سیاسی وهابیت و عقده‏گشایی آنان نسبت به امام راحل، انقلاب، رهبری، شهدا و ولایت تاکید کرد: اگر هر کس از آحاد جامعه، مسئولان و علمای دین به وظایف خود به درستی عمل کنند، مشکلات رفع خواهد شد.

انتهای پیام/2568/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول