اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر:

انجمن شعر رامسر آغاز به‌کار کرد/انجمن شعر شالیزار 13 ساله شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد رامسر با اشاره به آغاز به کار انجمن شعر رامسر گفت: انجمن شعر شالیزار کتالم و سادات شهر 13 سال است که به طور مداوم هر چهارشنبه نشستی برگزار می‌کند.

انجمن شعر رامسر  آغاز به‌کار کرد/انجمن شعر شالیزار 13 ساله شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از رامسر ، نخستین نشست هم‌اندیشی انجمن شعر آئینی و مناسبتی بعدازظهر امروز با حضور سرپرست اداره فرهنگ و اسلامی رامسر و جمعی از شاعران این شهرستان در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر، شعر را یکی از هنرهای تأثیرگذار در تمامی ادوار تاریخ عنوان کرد و از بهره‌مندی پادشاهان و سلاطین از شعرا برای مدح و ثنای آنان یاد کرد و گفت: اگر این هنر با شکل مناجات و مدح اهل بیت تداعی شود، کاربردی روحانی یافته و به کمال می‌رسد.

محمد شریفی به شکوفایی شعر بعد از رسالت پیغمبر(ص) در جزیرة‌العرب و در زمان ائمه اطهار کرد و ادامه داد: در این دوران سمت و سوی اشعار به معنویت و تأثیرگذاری بالای آن کشیده شده است.

وی در همین راستا به اشعار ماندگار محتشم کاشانی در مدح امام حسین(ع) و بیان واقعه عاشورا اشاره و تصریح کرد: امروز بعد از گذشت سال‌ها هنوز هم از اشعار محتشم در مراسم عزاداری محرم و صفر، کتیبه‌ها و دست نوشته‌هایی که حسینیه‌ها و مساجد را با آن مزین می‌کنند، استفاده می‌شود.

شریفی اذعان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام  خمینی(ره) یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دستیابی به هنر متعهد اسلامی بود که این مهم با شروع جنگ تحمیلی و حماسه و رشادت‌های رزمندگان در برابر دشمن تا بن دندان مسلح رنگ و بویی تازه به خود گرفت و شعر آئینی و مناسبتی نیز به تبع آن رشد کرد.

وی عنوان کرد: شعر و شاعر انقلابی در کنار پرداختن به وصف طبیعت، عشق و عرفان باید نگاهی نیز به اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، ارز‌ش‌ها و مناسبت‌های انقلابی همچون سالروز 22 بهمن و همچنین رخدادهای جهانی به ویژه مسئله غزه و لبنان داشته باشد. 

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر ابراز داشت: شاعر متعهد انقلابی وقتی کشتار فجیع مسلمانان در برمه و میانمار را می‌بیند؛ نمی‌تواند ساکت بنشیند و احساس خود را با شعر بیان می‌کند.

وی با بیان اینکه انجمن شعر رامسر به تازگی آغاز به ‌کار کرد، گفت: با وجود اینکه انجمن شعر رامسر فعال نبود؛ اما انجمن شعر شالیزار کتالم و سادات شهر 13 سال است که به طور مداوم هر چهارشنبه نشستی برگزار می‌کند که جای تقدیر دارد. 

شریفی با اشاره به اینکه خلأ وجود انجمن شعر با موضوعیت مناسبتی و آئینی در شهرستان احساس می‌شد، ابزار امیدواری کرد که با برگزاری این جلسه، این انجمن شکل گرفته و هر 15 روز یک‌بار تشکیل جلسه دهد.

 وی بیان داشت: در ادامه این جلسات قصد داریم، نشست‌های مشترکی با حضور مداحان شهرستان داشته باشیم تا آنها نیز بتوانند از این طریق نیازمندی‌های خود در این بخش را برطرف کنند.

شریفی به راه‌اندازی وبلاگ و تهیه بولتنی با این موضوع را از دیگر پیشنهادات ادامه فعالیت انجمن عنوان کرد. 

در ادامه نصرت حلاجیان، فریدالدین فرید، محمد ابراهیم گلین مقدم، احمد اسفندیاری، رسول کردرضایی، جلال کردرستمی، رضا محمدی، سهراب ثابت قدم به بیان برخی درخواست‌ها، دغدغه‌ها و پیشنهادها پرداختند. 

راه‌اندازی انجمن با مسئولی معین، جلوگیری از اغراق و دچار نشدن به آسیب‌های اجتماعی در اشعار آئینی، ایجاد وفاق و همدلی در شاعران این بخش، استفاده از افراد صاحب‌نظر و دارای تجربه در این بخش، برگزاری همایش شعر برای شناخت استعدادها و بروز خلاقیت‌های اشعار مناسبتی و آئینی در رامسر، برگزاری دوره‌های آموزشی موردنیاز در این بخش و... از جمله پیشنهادات و نظرات شاعران حاضر در اولین نشست هم‌اندیشی انجمن شعر آئینی و مناسبتی  رامسر بود.

 انتهای پیام /86024/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول