اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل:

روند توسعه روستاها نباید تحت‌الشعاع انتخابات شوراها متوقف شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل گفت: روند رو به رشد توسعه مناطق روستایی و محروم نباید به خاطر فضای انتخاباتی شوراها متوقف شود.

روند توسعه روستاها نباید تحت‌الشعاع انتخابات شوراها متوقف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نصیب نجفی صبح امروز در همایش دهیاران شهرستان مرزی پارس‌آباد اظهار داشت: نباید دهیاران در امر انتخابات به ویژه انتخابات شوراها دخالتی داشته باشند و یا بخواهند له یا علیه کاندیدایی سخنی به میان بیاورند چرا که رسالت اصلی دهیاران کمک و عزم راسخ در عمران و آبادانی روستاهاست.

وی از آغاز رتبه‌بندی دهیاری‌های استان اردبیل در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در اجرای این طرح دهیاری‌ها بر اساس شاخص‌های تعریف شده رتبه‌بندی می‌شوند.

این مسئول به ضرورت احداث و تجهیز ساختمان دهیاری در روستاهای دارای دهیاری استان تاکید کرد و گفت: با حل مشکل ساختمان دهیاری، روند خدمات‌رسانی به روستاییان تسهیل می‌شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری با بیان اینکه ساختمان دهیاری در تیپ‌ها و مساحت‌های مختلف ساخته می‌شود، تصریح کرد: در احداث ساختمان، روستاهایی که جمعیت بیشتری دارند در اولویت هستند.

وی بر جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در مناطق روستایی تاکید کرد و از دهیاران خواست از ساخت و سازهای غیرقانونی در داخل روستاها جلوگیری کنند.

این مسئول اظهار داشت: دهیاران باید هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در خارج از روستا را به دستگاه‌های ذیربط گزارش دهند.

نجفی با اعلام اینکه راهکارهای متعددی برای درآمدزایی دهیاری‌ها وجود دارد، دهیاران استان را به رعایت قانون و مقررات در هزینه‌کرد اعتبارات دعوت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به احداث غسالخانه، ایجاد فضای سبز و بوستان روستایی و پارک محلی در روستاها تاکید کرد و گفت: زیباسازی، توسعه و ایجاد امکانات در روستاها و خدمات‌رسانی مطلوب به روستاییان علاوه بر جلب رضایت اهالی، به مهاجرت معکوس منجر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه معاون فرماندار پارس‌آباد نیز در سخنانی اظهار داشت: دهیاران نقش بسزایی در اطلاع‌رسانی خدمات و دستاوردهای انقلاب و نظام به روستاییان دارند.

احد احدزاده افزود: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش مسئولان نظام، شاهد زدوده شدن غبار محرومیت حتی از دورافتاده‌ترین روستاهای کشور هستیم.

وی با بیان اینکه روستاییان با وجود برخی کمبودها و نارسایی‌ها، همواره حامی و پشتیبان ولایت فقیه هستند، ابراز داشت: با توسعه روستاها و خدمات‌رسانی مطلوب به روستاییان، کمک زیادی به پیشرفت و رونق کشور می‌شود.

انتهای پیام/62007/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول