اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جمعیت همیاران سلامت روان آذربایجان غربی تأکید کرد

ضرورت برخورد جدی با استفاده‌کنندگان از گیرنده ماهواره

خبرگزاری فارس: دبیر جمعیت همیاران سلامت روان آذربایجان غربی گفت: متأسفانه استفاده از گیرنده‌های ماهواره‌‌ای به یک ارزش تبدیل شده است و باید با این موضوع برخورد شود.

ضرورت برخورد جدی با استفاده‌کنندگان از گیرنده ماهواره

محمدرضا رضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پیش از این کسانی که از برنامه‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کردند به نوعی برای کتمان کردن حقیقت در حضور دیگران می‌پرداختند و از مطرح کردن آن ابا داشتند، اما فرهنگ جامعه به شکلی در حال دگرگونی است که حتی داشتن ماهواره نه‌تنها ضد ارزش نیست؛ بلکه ارزش قلمداد می‌شود.

وی بر لزوم غنی‌سازی برنامه‌های تلویزیونی تأکید کرد و گفت: در سیمای استان‌ها اغلب برنامه‌هایی با موضوع‌های مختلف توسط روحانیان و اساتید مجرب پخش می‌شود، اما این برنامه‌ها مورد توجه مردم قرار نمی‌گیرد یا اینکه در صورت استفاده از آنها، مطالب ارائه شده را در زندگی خود عملیاتی نمی‌کنند، از طرف دیگر الگوهای خود را از برنامه‌های ماهواره‌ای انتخاب می‌کنند.

رضایی نسبت به خارجی شدن سیستم ازدواج جوانان هشدار داد و اذعان داشت: جوانان تحت تأثیر جو روانی ناشی از برنامه‌های ماهواره‌ای نسبت به انتخاب همسر دست می‌زنند، لیکن مسئولان حوزه فرهنگی باید این زنگ اخطار را جدی بگیرند، چراکه مقام معظم رهبری این موضوع را مورد توجه قرار داده‌ و‌ نسبت به سبک زندگی اسلامی، طلاق و ازدواج حساسیت نشان داده‌اند و در این خصوص نکات ارزشمندی را گوشزد کرده‌اند.

دبیر جمعیت همیاران سلامت روان آذربایجان غربی بر لزوم هوشیاری رسانه‌های جمعی اعم از صوتی، تصویری و مکتوب تأکید کرد و اظهار داشت: رسانه‌های جمعی، اساتید دانشگاهی و سخنران‌ها برای اینکه در انتقال مفاهیم موفق شوند؛ باید اصولی مانند ایجاد قدرت شناخت، ایجاد عزت نفس، ارائه علوم با مبنای مذهبی و استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی را مورد توجه قرار دهند.

وی در پایان بر لزوم متعهد بودن رسانه‌ها در مقابل جامعه اسلامی تأکید کرد و اذعان داشت: چنانچه فعالان رسانه‌ای در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی، اعتیاد و ... با تعهد و همراه با احساس مسئولیت فعالیت کنند؛ به طور قطع نتیجه مورد انتظار را به دست می‌آورند و در دستیابی جوانان به سلامت روحی و روانی نقش‌آفرین می‌شوند.

انتهای پیام/61002/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول