اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل:

کاهش 62 درصدی واحدهای آلاینده در اردبیل/ کارخانه سیمان به سیستم تصفیه مجهز شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: واحدهای آلاینده با کنترل‌ها و نظارت‌های منسجم محیط زیست کنترل شده و رقم این واحدها 62 درصد کاهش یافته است.

کاهش 62 درصدی واحدهای آلاینده در اردبیل/ کارخانه سیمان به سیستم تصفیه مجهز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل اظهار داشت: ما امسال حداقل سه جلسه مخاطرات زیست محیطی را برگزار کردیم که حضور اعضای کارگروه را شاهد بودیم که در این جلسات سعی شد با مراکز آلاینده و همچنین موارد خطرناک زیست محیطی برخورد شده و تذکر لازم به آنها داده شود.

وی در پاسخ به گلایه معاون عمرانی استاندار اردبیل در خصوص پراکنده بودن مواد نایلونی و پلاستیکی در ورودی شهرها و مناطق روستایی عنوان کرد: در این زمینه محیط زیست به تنهایی نمی‌تواند کار خاصی را انجام دهد اما کارهای کنترلی در حاشیه شهرها و اطراف دریاچه نئور برای از بین بردن این آسیب آغاز شده است.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل از مجهز شدن کارخانه سیمان اردبیل بعد از سال‌ها فعالیت به سیستم تصفیه هوا خبر داد و افزود: این سامانه با 11 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده و با فعالیت آن امیدواریم کنترل دقیق کاهش آلایندگی‌ها را شاهد باشیم.

انتقاد شدید از شهرداری‌ها در بی‌توجهی به مدیریت پسماند

حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نواقصات مدیریت پسماند در همکاری خوب شهرداری‌ها با مجموعه محیط زیست ادامه داد: وظیفه ما نظارت بر حسن اجرای امورات است اما شاهد آن هستیم که برخی شهرداری‌ها در مدیریت پسماند با مشکل اساسی روبرو هستند.

این مسئول با قدردانی از همت دانشگاه علوم پزشکی در اقدامات مثبت تفکیک زباله‌های بیمارستانی و دفع اصولی آنها تصریح کرد: در بازیافت زباله‌های شهری به جز شهرداری اردبیل مابقی شهرداری‌ها قدم‌های مثبت و موثری را در این زمینه برنداشتند.

اجرای طرح بسیج سلامت تا 15 فروردین ماه با خدمات شبانه‌روزی مراکز درمانی

رئیس مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی نیز در این جلسه گفت: طرح بسیج سلامت دانشگاه علوم پزشکی از 15 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

محمد جعفرزاده از فعالیت 14 اکیپ سه نفره از بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی و همچنین نظارت‌های مستمر بر مراکز بین راهی خبر داد و یادآور شد: از 26 اسفند ماه تا 17 فروردین ماه نیز طرح امدادی فوریت‌های پزشکی آغاز می‌‌شود و ما با بهره‌گیری از 50 دستگاه آمبولانس، دایر کردن سه مورد ایستگاه سلامت و فعال کردن دو دستگاه اتوبوس آمبولانس به هموطنان ارائه خدمات خواهیم کرد.

وی فعالیت 15 بیمارستان، 25 مطب، 32 مورد درمانگاه‌ عمومی، 29 مورد داروخانه را به صورت شبانه‌روزی در ایام تعطیلات نوروزی یادآور شد و بیان داشت: تا 20 اسفند ماه بیش از 114 مورد حوادث ویژه در سال‌جاری در استان رخ داده که 67 مورد آن‌ها مربوط به تلفات رانندگی و ترافیکی بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی افزود: بعد از تلفات رانندگی بیشترین کشته‌های ما مربوط به حوادث غیر‌مترقبه و برخی حوادث ناگوار در سطح استان بوده به طوری که بر اثر این حوادث 47 نفر جان باخته‌اند و 345 نفر نیز مجروح و مصدوم شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه کیومرث اوچی معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل نیز در سخنانی از دایر شدن چندین حوضچه و آبگیر در مناطق مختلف شهر برای رهاسازی ماهی‌های قرمز بعد از تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: با در نظر گرفتن این فضاها امیدواریم دیگر شاهد رهاسازی ماهی قرمز در بالهارود و شورابیل نباشیم تا تلفات سال گذشته تکرار نشود.

در این جلسه علی دولتی مهر معاون هواشناسی استان اردبیل نیز ضرورت پیش‌بینی نقطه‌ای آب و هوا را یادآور شد و ابراز داشت: به دنبال بارش‌های اخیر کاهش بارندگی استان به 25 درصد رسیده که امیدواریم با بارش‌های پیش‌رو این میزان تعدیل شود.

همچنین در این جلسه عبدالحسین علی‌اکبری مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان نیز از انعقاد قرارداد برای بکارگیری چهار دستگاه جرثقیل در ایام تعطیلات نوروزی و تامین آن برای پیشگیری از حوادث ناگوار و واژگونی‌ها با بخش خصوصی خبر داد.

انتهای پیام/62001/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول