اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در جمع خبرنگاران: ـ 2

راه‌اندازی دانشگاه محیط زیست / افزایش تولید فولاد به 5 میلیون تن در سال

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیاز کشور به فولاد را 25 میلیون تن اعلام کرد و گفت: در این راستا مقرر شده این شرکت سهم 45 درصدی از سهم فولاد کشور را به عهده بگیرد و ظرفیت تولید را در برنامه بلند مدت به 5 میلیون تن فولاد برساند.

راه‌اندازی دانشگاه محیط زیست / افزایش تولید فولاد به 5 میلیون تن در سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد مسعود سمیعی‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح‌های زیست محیطی در فولاد مبارکه از جمله برنامه‌های دارای اهمیت این مجتمع صنعتی است و به همین منظور در سال جاری بیش از 10 طرح محیط زیستی در فولاد مبارکه مطرح شده است که بیش از شش طرح آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی به آغاز طرح‌های جدید زیست محیطی در فولاد مبارکه با بیش از 300 میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: تاکنون نیز 70 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در طرح‌های زیست محیطی فولاد مبارکه انجام شده است.

* درصدد راه‌اندازی دانشگاه محیط زیست هستیم

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تأکید کرد: دانشگاه محیط زیست نیز در مبارکه ساخته می‌شود که در شرایط کنونی به دنبال نقل و انتقال زمین این دانشگاه هستیم.

وی به پاک‌ترین روش تولید فولاد توسط گاز طبیعی در فولاد مبارکه اشاره کرد و افزود: اولویت مهم مجتمع فولاد مسائل زیست محیطی است برای مردم منطقه و است.

سمیعی‌نژاد به ایجاد خط مترو برای شهر مبارکه به منظور تسهیل رفت و آمد کارکنان شرکت فولاد مبارکه و همچنین ایجاد حمل و نقل پاک اشاره کرد و گفت: به همین منظور قراردادهایی منعقد و پیش پرداخت‌هایی نیز پرداخت شده است.

* 60 میلیارد تومان به طرح بهشت آباد کمک کردیم

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه صنعتی، بازیافت آب، بازیافت فضولات انسانی و کنترل گرد و غبار در طرح‌های توسعه و نصب سیستم آنلاین پایش مسائل زیست محیطی در فولاد از دیگر طرح‌های زیست محیطی این شرکت محسوب می‌شود، ادامه داد: فولاد مبارکه همچنین در طرح‌های تأمین منابع آبی اقداماتی را انجام داده است که از این منظور 60 میلیارد تومان کمک به طرح بهشت‌آباد ارائه شده است.

وی به کاهش مصرف آب فولاد مبارکه از سال 89 تاکنون و از میزان 40 میلیون متر مکعب به 22 میلیون متر مکعب اشاره کرد و افزود: این کاهش مصرف آب به منظور به نتیجه رسیدن طرح‌های بازیافتی است.

* تولید فولاد را به 5 میلیون تن در سال می‌رسانیم

سمیعی‌نژاد نیاز کشور به فولاد را 25 میلیون تن اعلام کرد و افزود: ظرفیت تولید فولاد در سال 84 نزدیک به 10 میلیون تن بوده، اما در حال حاضر ظرفیت تولید فولاد نزدیک به 20 میلیون تن رسیده است.

وی به افق 1404 و برنامه‌های فولاد مبارکه نیز اشاره کرد و افزود: در این راستا مقرر شده تولید این شرکت سهم 45 درصدی از سهم فولاد کشور را به خود اختصاص دهد، تصریح کرد: همچنین ظرفیت تولید نیز در برنامه بلند مدت به 5 میلیون تن فولاد مشخص شده است.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر عدم اجرای مصوبه هیئت دولت در سومین سفر به اصفهان در مورد راه‌اندازی بورس فولاد اصفهان و موانعی که پس از گذشت چندین ماه از این این مصوبه بر سر راه وجود دارد و این سبب شده که روزانه حجم زیادی از تورنومری مالی اصفهان رهسپار تهران شود و بورس کالای اصفهان تنها به نام اصفهان باشد و به کام تهران تاکید کرد: اولین پیشنهادی که در مورد بورس کالا به مسئولان استان شد از طرف فولاد مبارکه مطرح شد و بیش از 80 درصد معاملات فلز مربوط به استان اصفهان است، اما دفتر آن در تهران است و حتی پیشنهاد دادیم که محل بورس کالا را فولاد مبارکه مجانی در اختیار می‌گذارد و سیاست گذاری آن با مسئولان استانی باشد و این در حالی است که موانع و مشکلات از طریق تهران مانع از انجام این کار می‌شوند.

* با 68 دانشگاه کشور قرارداد منعقد کرده‌ایم

این مدیر صنعتی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه با 68 دانشگاه کشور در زمینه‌های فنی، اقتصادی، سلامت، اجتماعی، زیست محیطی، تحقیقات و مطالعات قرارداد منعقد کرده است، تصریح کرد:  ما از سرمایه‌های دانشگاهی استفاده می‌کنیم و از طرح‌های آنها نیز استقبال خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 8 هزار نفر در توسعه‌های فولاد مبارکه فعالیت می‌کنند، ادامه داد: از سال 89 تاکنون حتی 50 درصد این افراد در توسعه‌ها جابجا شده و اشتغال آنها حفظ شده و بیش از 2 هزار نفر نیز از طریق برگزاری آزمون در طرح‌های راه‌اندازی شده استخدام شدند.

* امسال صادرات فولاد مبارکه 40 درصد کاهش یافته است

سمیعی‌نژاد به کاهش 40 درصدی صادرات این شرکت در راستای فرمایشات رهبری مبنی بر صادر نکردن مواد خام و اولیه اشاره کرد و گفت: سیاست‌هایمان به سمت تولید با ارزش افزوده بالا رفته است.

وی با اشاره به اینکه ارزش بازار بورس فولاد مبارکه در سه سال گذشته 3 هزار و 500 میلیارد تومان بود، اضافه کرد: در سال جاری بیش از 12 میلیارد تومان ارزش بورس کالا افزایش یافته که نشان از روند رو به رشد فولاد مبارکه در بازار سرمایه است.

انتهای پیام/63001/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول