اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

تقوا بهترین پس‌انداز انسان برای آخرت است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: بهترین پس‌انداز انسان تقوا محسوب می‌شود.

تقوا بهترین پس‌انداز انسان برای آخرت است

آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن پایان سال، همه افراد جامعه باید به حساب و کتاب‌های خود رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه بهترین پس‌انداز انسان تقوا محسوب می‌شود، افزود: تقوا پس‌اندازی است که در اثر زمان فراموش نمی‌شود و از بین نمی‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه هر چه زاد و توشه انسان برای آخرت مهیاتر باشد، موفق‌تر است، افزود: باید از تقوا توشه‌ای پربار برای آخرت ذخیره کرد.

وی با بیان اینکه افزایش توشه تقوا موجب راحتی انسان می‌شود، افزود: هرچه تقوا در انسان گسترش یافته و بیشتر شود، خیال انسان راحت‌تر است.

*تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است

آیت‌الله خاتمی انجام واجبات و ترک محرمات را نشانه‌های تقوا عنوان کرد و افزود: باید همه افراد جامعه در جامه عمل پوشاندن به تقوا برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های امام عصر (عج) تصریح کرد: صفات ممتاز انبیا و اولیا در وجود حضرت مهدی (عج) قرار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه امام زمان (عج) عصاره و خلاصه همه پیامبران محسوب می‌شود، افزود: وجود مقدس حضرت امام عصر (عج) وارثی برای خداوند متعال محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امام عصر (عج) در گریه‌های طولانی شباهت خاصی به حضرت آدم (ع) دارد، یادآور شد: حضرت آدم 2 هزار سال در فراق بهشت گریه کرد.

*علوم کلی زمان در دست امام عصر (عج) است

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه خداوند متعال اسمای جلاله خود را به حضرت آدم و پیامبر گرامی اسلامی یادآوری کرده است، خاطرنشان کرد: علوم کلی زمان در دست امام عصر (عج) است.

وی با بیان اینکه 25 اسم اعظم در اختیار حضرت آدم است، افزود: 72 اسم جلاله نیز به پیامبر گرامی اسلامی تعلیم داده شده است در حالیکه امام زمان (عج) همه این اسماء را در نزد خود دارد.

آیت‌الله خاتمی اجرای عدالت را در جامعه از ویژگی‌های زمان حضرت مهدی (عج) عنوان کرد و گفت: اجرای عدالت در زمان حضرت امام زمان (عج) به تمامی رعایت می‌شود.

وی اجرای حدود الهی را از ویژگی‌های عصر امام زمان (ع) دانست و افزود: همه علوم در این زمان شکوفا و در اختیار بشریت قرار داده می‌شود.

انتهای پیام/73003/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول