اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

انفاق از داشته‌های خود به دیگران اوج انسانیت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بجنورد گفت: انفاق از داشته‌های خود به دیگران اوج هنر و انسانیت است.

انفاق از داشته‌های خود به دیگران اوج انسانیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام یعقوبی  در مراسم جشن نیکوکاری در مدرسه راهنمایی دختران نرجس گفت: در هندسه دینداری بعد از اسلام و ایمان‌، احسان قرار دارد که یکی از مهمترین مراحل است.

وی با تاکید براینکه احسان و نیکوکاری را از نوجوانی و جوانی شروع کنید تا در آینده به این کار عادت کنید افزود: هنر یک انسان این است که از داشته‌های خود دیگران را نیز بهره‌مند کند.

وی اظهار داشت: افراد شاکر با همدردی با نیازمندان و دستگیری از آنان شکر عملی را برای نعمت‌هایی خداوند به او عطا کرده است به جا می‌آورد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)خراسان شمالی نیز در ادامه جشنواره نیکوکاری یکی از اهداف مهم کمیته امداد را اشاعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در کنار کمک به نیازمندان واقعی ذکر کرد و افزود: این نهاد از قبل خانواده‌های نیازمند را شناسایی و کمک‌های مردمی جمع آوری شده را در اسرع وقت به دست نیازمندان می‌رساند.

امان الله حسین پور با بیان اینکه انفاق نوع‌دوستی یک کار معنوی ، دینی و الهی است که اسلام به آن توصیه موکد کرده است تصریح کرد: بر این اساس یکی از گروه‌هایی که در روز قیامت حق شفاعت دارند نیازمندان معرفی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این مراسم به مشارکت دانش آموزان و خیرین فرهنگی استان در جشن نیکوکاری اشاره کرد و افزود: هم اکنون از 175 هزار دانش آموز سطح استان 66 هزار دانش آموز نیازمند کمک‌های مردمی و خیرین است.

محمد وحیدی تصریح کرد: سازمان آموزش و پرورش با تشکیل گروه‌های مختلف از جمله یاوران امداد دانش آموزی و فرهنگی همچنین اولیاء و مربیان در تلاش است تا نیازمندی‌های آنان را رفع کند.

انتهای پیام/63002/ش‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول