اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهدیشهر:

تربیت انسان مؤمن در شجره طیبه صالحین صورت می‏گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر گفت: تربیت انسان مؤمن، آگاه، با اخلاص، فعال، انقلابی و دارای اهدافی مشخص و اساسی در شجره طیبه صالحین است.

تربیت انسان مؤمن در شجره طیبه صالحین صورت می‏گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‏الاسلام غلام‏رضا زاهدی در اتاق فکر حلقه‏‌های صالحین مهدیشهر گفت: صالحین در واقع، مسیر ظهور امام عصر (عج) را دنبال می‏کنند تا راه را هموار و مسیر را درجهت شناخت افراد راه‏گشایی کنند.

وی تصریح کرد: کادرسازی دوباره برای انقلاب و نیز جریان‏سازی فرهنگی در کشور، با هدف غالب شدن رویکرد فرهنگی در تشکل‏های فرهنگی و دینی یکی دیگر از رسالت این شجره طیبه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر اظهار داشت: حلقه‏های معرفتی صالحین و روش تربیتی و معرفت‌افزایی به کمال رساندن بینش جوانان، به مشی عملی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و سیره اولیای خدا و بزرگان دین بر می‏گردد.

زاهدی نظام شکل‏دهی به حلقه‏های صالحین و  نشستن حلقه‏ای افراد در جلسات را مورد تأکید قرار داد و گفت: در نظام حلقه‏ای برای هیچ‏ فردی، بالا و پایین قائل نشده و تمامی اعضای گروه را در مقام تعلیم و تربیت و نیز در مرتبه پرورش و تزکیه، تقریباً هم رتبه یکدیگر فرض می‏کنیم که به این ترتیب، همه اعضای گروه به یک اندازه برای آموختن و تعالی و رشد و کمال و معرفت در خود احساس نیاز خواهند کرد.

وی عنوان کرد: در نظام نشستن حلقه‏ای و دایره‏وار، همه اعضای گروه در مباحث شرکت داده می‏شوند و ترس و واهمه احتمالی افراد خجالتی و کم‏رو برای سخن گفتن و ابراز عقیده، در فضای صمیمی و به‌دور از هرگونه تکلف حلقه تربیتی، از بین خواهد رفت و بر این اساس تمامی حاضران فرصت حضور در حلقه را به منظور رشد و ارتقای دانش و بصیرت خود به دست می‏آورند.

زاهدی افزود: علاوه بر آن در نظام حلقه‏ای، برای سرگروه که نقش مبلغ یا همان پیام‌رسان دینی را ایفا می‏کند، امکان بهره‏برداری از اثرگذارترین شیوه تبلیغ و آموزش، یعنی همان تبلیغ چهره به چهره، یا به تعبیر روایات اسلامی سینه به سینه فراهم می‏شود.

گفتنی است، این نشست با شرکت سرگروه‌های حلقه‏های معرفتی صالحین در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر تشکیل شد.

انتهای پیام/74002/م/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول