اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل خبر داد

ارائه 2300 طرح سرمایه‌گذاری برای فعالان این حوزه در اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت:‌ دو هزار و 300 طرح سرمایه‌گذاری به ارزش دو هزار و 400 میلیارد تومان به فعالان این حوزه ارائه و معرفی شده است.

ارائه 2300 طرح سرمایه‌گذاری برای فعالان این حوزه در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی عصر امروز در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت:‌ امیدواریم برپایی نمایشگاه‌های مختلف زمینه جذب سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه‌های مختلف اقتصادی را در این استان فراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه سومین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از 16 تا 18 اسفندماه به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، ادامه داد: این نمایشگاه با حضور 31 استان و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد که در آن دو هزار و 300 طرح سرمایه‌گذاری به ارزش دو هزار و 400 میلیارد تومان ارائه و معرفی شد.

عاملی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه، استان اردبیل نیز 120 بسته از فرصت‌های سرمایه‌گذاری را با 660 میلیارد تومان به معرض نمایش گذاشته بود.

این مسئول اضافه کرد: آنچه که در این نمایشگاه حائز اهمیت بود؛ حضور پررنگ بانک‌ها، سرمایه‌گذاران بین‌المللی به ویژه سرمایه‌گذاران استان اردبیل بود که فرصت را فراهم کردند تا قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان بیش از این نمایان شود.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در بخش گردشگری استان اردبیل و زمینه‌سازی برای جذب مشارکت بخش خصوصی در رونق این صنعت در استان بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون برنامه‌ریزی استانداری اردبیل با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری‌، کشاورزی، صنعت و معدن و... در استان یک فرصت است، یادآور شد: استان اردبیل به واسطه برخورداری از شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب، مستعد برای سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف است.

عاملی گفت: به طوری که در حال حاضر گردشگری و کشاورزی از موضوعات مهم و محورهای اصلی توسعه استان به شمار می‌روند که در این راستا دستگاه‌های دخیل باید با تسهیل در امر سرمایه‌گذاری و صدور مجوز فعالیت‌های اقتصادی برای فعالان بخش خصوصی در تأمین زیرساخت‌ها برای رونق سرمایه‌گذاری استان گام‌های مؤثرتری بردارند.

وی، استقرار نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان را مهم ارزیابی کرد و افزود: برای رسیدگی به مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاری باید مدیران دستگاه‌های اجرایی‌ یا نماینده تام‌الاختیار آنان حداقل دو روز در هفته در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان حضور پیدا کنند.

عاملی همچنین از برگزاری همایش رشد و توسعه گردشگری شهرستان مشگین‌شهر در اردیبهشت‌ماه سال 92 خبر داد و عنوان کرد: دستگاه‌های ذیربط باید فرصت را مغتنم شمرده و به شناسایی و بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری شهرستان مشگین‌شهر اقدام و با تهیه کتاب راهنمای سرمایه‌گذاری قابلیت‌ها و توانمندی‌های منطقه را معرفی کنند.

گفتنی است در این جلسه مسائل و مشکلات‌ چندین طرح تولیدی و گردشگری نیز مورد بحث و بررسی‌ قرار گرفت.

انتهای پیام/62003/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول