اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

استعلام‌های چندباره مانع سرمایه‌گذاری است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: کمیسیون‌های متعدد و استعلام‌های چندباره مانع سرمایه‌گذاری است.

استعلام‌های چندباره مانع سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمدرضا نقیب‌زاده بعد از ظهر امروز در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: روندها و فرایندهای اداری بسیار طولانی و اعمال قوانین و مقررات متعدد که دستگاه‌ها با نگاه بخشی دنبال می‌کنند به مانعی در برابر سرمایه‌گذاری تبدیل شده است.

این مسئول افزود: این روندها و فرایندها در گذر زمان تبدیل به بروکراسی شده و بی‌رغبتی بخش خصوصی را رقم زده است.

نقیب‌زاده تصریح کرد: مقام معظم رهبری موضوع سرمایه‌گذاری و کارآفرینی را نوعی عبادت تعریف می‌کنند، اما در حال حاضر در برخی کمیسیون‌های ادارات اعضایی مشترک در چند کمیسیون مختلف اظهار نظر می‌کنند و نتیجه این موازی‌کاری تاخیر و طولانی شدن پاسخگویی است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: در شرایط بیکاری به جای توسعه اشتغال، بروکراسی اداری در برابر بخش خصوصی بزرگترین عامل ایجاد مشکلات است.

وی ابراز داشت: از عوامل اصلی ایجاد رکود کسب و کار، همین بروکراسی اداری در برابر بخش خصوصی است که در گذر زمان در تشکیلات اداری ما بر اثر قوانین و ضوابط زائد ایجاد شده است.

نقیب‌زاده خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها براساس ضوابط،  وظایف خود را انجام می‌دهند، اما آنچه این روندها را به بوروکراسی اداری تبدیل کرده نگاه بخشی به مسائل است.

این مسئول اضافه کرد: اگر نرخ رشد جمعیت آماده به اشتغال را در جامعه با روند توسعه کسب و کار مقایسه کنیم این شرایط با یکدیگر همخوانی ندارند و این به مفهوم افزایش بیکاری است .

وی اذعان داشت: از نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی درخواست پیگیری این موضوع را داریم تا با حذف قوانین زائد و ادغام مراجع تصمیم‌گیری راه حلی برای این شرایط و ورود آسان سرمایه‌گذار فراهم کنند.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول