اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مرکزی بسیج استان یزد:

رشد و توسعه اقتصادی مرهون فعالیت‌های کارآفرینانه است

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مرکزی بسیج استان یزد گفت: باید بپذیریم که رشد و توسعه اقتصادی جوامع مرهون کارآفرینی و فعالیت‌های کارآفرینانه است.

رشد و توسعه اقتصادی مرهون فعالیت‌های کارآفرینانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مسعود ملانوری در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغالزایی بسیجیان شهرستان یزد اظهار داشت: کارآفرینی به معنای خلاقیت در کار و ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی و تولیدی و خلق ارزش جدید با خطرپذیری در منابع مالی، از عوامل رشد و شکوفایی اقتصادی است.

وی افزود: این کارگاه به همت موسسه کارآفرینی نصر برای ایجاد شغل، مشاوره شغلی، آشنایی با تعاونی‌های کارآفرین و راهکار برای پر کردن خلاهای شغلی در استان برای بسیجیان فاقد شغل برگزار شده است.

ملانوری عنوان کرد: به دلیل نقش اساسی بسیجیان در تولید اشتغال این کارگاه آموزشی با حضور اساتید مجرب و با حضور 30 نفر از بسیجیانی که هم‌اکنون محروم از کار و اشتغال هستند، برگزار شده تا در کسب و کار و ایجاد فرصت اشتغالزایی برای آنها راهگشا باشد.

فرمانده ناحیه مرکزی بسیج یزد یادآور شد: بسیج همان طور که در هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگی نقش‌آفرین بود، هم‌اکنون نیز با کسب و کار و تولید در تحقق اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است نقش دارد.

نماینده ولی فقیه در بسیج ناحیه یزد نیز در این مراسم با تاکید بر کسب و کار حلال گفت: در آیات قرآنی از خلیفه خدا خواسته شده تا با سعی، کسب، کار و عمل، نعمت‌های الهی را در زمین و آسمان بجوید و با تبدیل و تغییر مناسب در خلقت آنها برای رشد و خدایی شدن، از آن بهره‌مند شود.

حجت‌الاسلام مرادی‌زاده اظهار داشت: همچنین انسان از نظر اسلام و آموزه‌های وحیانی آن، موجودی اقتصادی است و کارآفرینی او متوجه همه حوزه‌های اقتصادی می‌شود چرا که جامعه انسانی بر ستون‌های استوار و محکم اقتصاد بنیاد گذاشته می‌شود و اقتصاد به عنوان قوام و مایه استواری جامعه معرفی شده است.

وی یادآور شد: کار در اسلام از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است و می‌توان به یک معنا کار نیک و عمل صالح را مقدس برشمرد و انسان تنها با کار و تلاش به کمال و رشد می‌رسد.

مرادی‌زاده افزود: سرمایه انسان در دنیا و آخرت چیزی جز کار نیست و انسان نتیجه کار و عمل خود را در دنیا و آخرت خواهد دید.

* توسعه مهارت‌های جوانان و فراهم آوردن زمینه‌های اشتغال؛ راهکار اقتصاد مقاومتی

مسئول حوزه سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی استان یزد نیز در این کارگاه آموزشی گفت: جوانان در جامعه ایرانی نه تنها سربار و تهدید نیستند، بلکه سرمایه و فرصت‌های پایان ناپذیرند و با بهره‌گیری از جوانان در فرآیندهای توسعه اقتصاد، باید راهکارهای اقتصاد مقاومتی را یافت.

علی مروی‌نام بیان کرد: با توسعه بسترها و ظرفیت‌های اشتغال و اشتغالزایی می‌توان فرصت‌های کارآفرینی را به وجود آورد.

وی اظهار داشت: با سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی در زمینه‌های آبزی‌پروری، گلخانه، دامپروری ...، می‌توان به کارآفرینی و تولید اشتغال دست یافت و این حوزه می‌تواند برای تعاونی‌ها تسهیلاتی پرداخت کند.

مروی‌نام افزود: جوانان و بسیجیانی که به شغل مناسب دسترسی ندارند، می‌توانند با آموزش‌های مهارت و کارآفرینی در تولید کسب و کار موفق باشند.

به گزارش فارس، در این کارگاه موضوعاتی چون راهکار ایجاد کسب و کار موفق، نقش تعاونی‌ها در رشد اقتصاد، راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و ... مطرح شد.

انتهای پیام/2464/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول