اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیجار:

سپاه در ترویج اقتصاد مقاومتی نقشی بی‌بدیل دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه بیجار گفت: سپاه در طول سال‌های اخیر در زمینه‌های گوناگون کارنامه‌ای درخشان و قابل توجه از خود به جای گذاشته و نقش این نهاد انقلابی در ترویج اقتصاد مقاومتی نیز بی‌بدیل است.

سپاه در ترویج اقتصاد مقاومتی نقشی بی‌بدیل دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار،  سیدحسن محمودی در نشست خبری با اصحاب رسانه در بیجار اظهار داشت: بسیج و سپاه از ابتدای شکل‌گیری تاکنون در راستای موفقیت نظام اسلامی تلاش کرده‌اند و بیشتر موفقیت نظام مرهون خدمات بسیج است.

وی اقتصاد مقاومتی را رمز مقابله با تحریم‌ها دانست و گفت: تنها راه برون رفت از تحریم‌ها اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی به معنای نخوردن نیست بلکه به معنای مدیریت درست در مصرف و افزایش تولید داخلی و استفاده بهتر از سرمایه انسانی است.

وی با تأکید بر حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای مدیریت مصرف و حمایت از تولیدات داخلی با هدف قطع وابستگی به خارج و پیشرفت تکنولوژی است.

فرمانده سپاه بیجار خاطرنشان کرد: سپاه با تشکیل جلسات متعدد کارگروه‌هایی برای مهندسین کشاورزی با همکاری جهاد کشاورزی و فرمانداری تشکیل داده و پروژه‌های زود‌بازده و بلند مدت خصوصا در روستاها به صورت تخصصی شناسایی شده‌اند.

وی به اقدامات سپاه در زمینه پیشبرد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: با مطالعات انجام شده در زمینه اقتصاد مقاومتی و پروژه‌های ارائه شده توسط کارشناسان در این زمینه، راهکارهایی مشخص و طی یک ابلاغ عمومی به تمامی روستاها برای پوشش و توسعه ارائه شده است.

وی گفت: سعی بر این است کار تولید را به خانه‌های روستایی برده و روستاها منبع تولید و درآمد شده و اقتصاد خود را تأمین کنند.

فرمانده سپاه بیجار افزود: در راستای این اقدام برای زنده نگه داشتن روستاها در بسیج سازندگی اقداماتی از جمله مرمت و بازسازی مساجد و خانه‌های عالمان، به کارگیری دانش‌آموزان در قالب طرح هجرت، به کارگیری فرهنگیان برای کلاس‌های تقویتی، اعزام گروه‌های پزشکی به روستاهای محروم و ویزیت رایگان و ساخت زمین‌های ورزشی با اعتبارات مشخص بوده است.

محمودی از همکاری ارگان‌های مختلف دولتی با سپاه و بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی و در رأس آنها فرمانداری بیجار قدردانی کرد و گفت: در شرایط کنونی راه درمان چالش‌ها تحقق اقتصاد مقاومتی است و همه باید احساس مسئولیت کنند و خود را خارج از این میدان ندانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف خطیر حلقه‌های صالحین در امر ترویج و گسترش فرهنگ و روشنگری اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی در شرایط کنونی اشاره کرد و اظهار داشت: پایگاه‌های مقاومت مکانی برای فعالیت‌های آموزشی، پرورشی، فرهنگی و اجتماعی جوانان و در حقیقت به عنوان یک سنگر در کنار مساجد هستند.

فرمانده سپاه بیجار همچنین کار عمده و مهم حلقه‌های صالحین را تربیت و آموزش به افراد بیان کرد و گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی در کشور امیدواریم با آموزش لازم به گروه‌های حلقه‌های صالحین بتوانیم جوانان این گروه‌ها را آگاه ساخته و وارد جامعه کنیم چرا که وقتی آنها این بصیرت و آگاهی را پیدا کنند می‌توانند آن به دیگران انتقال دهند و از جامعه در برابر تهاجم فرهنگی محافظت کنند.

وی تاکید کرد: باید با تولید اندیشه و فکر و دفاع از اسلام و انقلاب با توجه به عقل و منطق به جنگ با شبهه‌پراکنی و جنگ نرم دشمنان برویم و آنها را منکوب کنیم.

وی با اشاره به بالا بودن فعالیت‌های قرآنی در شهرستان بیجار و روستاها گفت: یکی دیگر از مأموریت‌ها و کارهای برجسته حلقه‌های صالحین آموزش قرآن و حفظ این کتاب الهی و همچنین بالا بردن آگاهی دینی و نهادینه کردن ارزش‌های مذهبی بین جوانان و نوجوانان است.

محمودی اضافه کرد: بیش از 90 روستای شهرستان زیرپوشش این حلقه‌ها هستند و در کل 600 نفر در سطح شهرهای بیجار و روستاها در بخش قرآنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در این حلقه‌ها آموزش‌های لازم را می‌بینند.

محمودی فرمانده سپاه بیجار در پایان با بیان اینکه حلقه‌های صالحین خنثی کننده توطئه‌های دشمنان هستند تصریح کرد: امید است این حلقه‌های تشکیل شده از مردم با توان و نیرو در برابر تمامی توطئه‌‌های دشمنان صبور بوده و در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی کوشا باشند.

انتهای پیام/79015/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول