اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار هرمزگان

نارنجی‌پوش سال هرمزگانی معرفی شد

خبزگزاری فارس: استاندار هرمزگان در مراسم معرفی مرد نارنجی‌پوش سال، روز هجدهم اسفندماه را در تقویم این استان روز پاکبانان و پاکیزگی عمومی شهر اعلام کرد.

نارنجی‌پوش سال هرمزگانی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی در مراسم معرفی نارنجی پوشان برتر بندعباس اظهار داشت: بر اساس یک خواست عمومی، روز هجدهم اسفندماه در تقویم این استان به ویژه در شهر بندرعباس روز پاکبانان و پاکیزگی عمومی شهر نام گذاری می‌شود و امیدوارم در سال‌های آینده نه تنها شهرداری بلکه تمام شهروندان از تلاش‌های پاکبانان قدردانی کنند.

وی با بیان اینکه بحث کار و تلاش در فرهنگ اسلامی بحث متعالی است و جایگاه بزرگ و ارزنده‌ای دارد، ابراز داشت: بر اساس آموزه‌های دینی بحث کار و کارگر در فرهنگ دینی ما موضوع مهم و شاخصی است که توسط بزرگان دینی مورد تائید و تاکید قرار گرفته است.

استاندار هرمزگان با اشاره به تفاوت موضوع کار و تلاش با نظام مادی و دنیایی اذعان داشت: ما در مکتبی زندگی می‌کنیم که پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) با آن جایگاه رفیع، دست یک کارگر را می‌بوسید که این امر نشان از اهمیت معنوی کار و کارگر در دین ما دارد.

عزیزی بیان داشت: نیروهای سخت کوش و زحمت کش پاکبان به درستی گره گشای امورات مردم هستند و با تلاش خود سلامتی، نظافت و آرامش را برای شهروندان فراهم می‌کنند.

وی اظهار داشت: پاکبانان شهر با تلاش صادقانه، سلامت، نظافت و آرامش را برای مردم به ارمغان آورده‌اند و پیام آور نشاط و پاکیزگی هستند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان ادامه داد: تلاش بی وقفه و پنهان این پاکبانان برای سلامتی و نظافت شهرها، بی شک دارای اجر معنوی فراوانی است که همه ما قدردان این تلاش مخلصانه هستیم.

وی اضافه کرد: اگر همت بلند و صادقانه پاکبانان برای آبادانی شهر نبود بی گمان شهروندان و تمام ساکنان این جغرافیا نمی‌توانستند با آرامش و آسایش در شهر زندگی کنند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه نیروهای نارنجی پوش شهرداری درس گرفته از مکتب" النظافت من الایمان" هستند، تاکید کرد: پاکبانان نارنجی پوش با تلاشی که در راه رسیدن به آرمان‌های معنوی دارند قبل از اینکه پاکبان باشند پاکباخته یک فرهنگ بزرگ اعتقادی، دینی و اسلامی هستند.

عزیزی با بیان اینکه من به نمایندگی از مردم دریادل هرمزگان، دست تمام پاکبانان زحمتکش را می‌بوسم، خاطر نشان کرد: از مدیران شهری دو مطالبه جدی پیرامون پاکبانان دارم که توجه ویژه به وضعیت معیشتی پاکبانان شهر یکی از آنهاست.

وی توجه جدی به وضعیت معیشتی پاکبانان را بسیار ضروری دانست و افزود: امروز باید با یک عزم و اراده محکم، تلاش کرد پاکبانان دغدغه معیشتی و مسائل مادی نداشته باشند.

عزیزی در ادامه بر ضرورت تامین نیازهای مکانیزه برای رسیدن به امورات شهر تاکید و بیان کرد: در کنار اراده خوب و عزم جدی برای پاکیزگی شهر باید با بهره گیری از تمام امکانات، تجهیزات، لوازم و ابزار شهر بندرعباس را زیباتر کرد.

وی سپس با بیان اینکه نه تنها شهرداری بلکه تمام شهروندان باید قدردان زحمات پاکبانان باشند، تصریح کرد: شهروندان با احساس مسئولیتی که در برابر شهر دارند باید با یک نهضت فرهنگی عمیق، شعار شهر ما خانه ما را به مرحله تحقق و عمل برسانند.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: تمام شهروندان باید نسبت به نظافت شهر احساس مسئولیت داشته باشند و با دقت و تلاش مضاعف شهر بندرعباس را تبدیل به یک الگوی نمونه کنند.

وی گفت: جمال و جلال شهر در گروی عزم و همت همگانی مردم است که در این راستا باید تلاش کرد شهری آباد، ممتاز، پیشرفته و برخوردار از اخلاق و انسانیت داشت.

استاندار هرمزگان افزود: برای داشتن شهری آباد، ممتاز و پیشرفته علاوه بر توجه ویژه به اخلاق و انسانیت باید تمام شهروندان خود را نسبت به عمران و آبادانی شهر مسئول بدانند.

عزیزی ادامه داد: پاکیزگی از سفارشات مهم دین ماست و تلاش برای داشتن شهری تمیز و پاکیزه، گام برداشتن در مسیر دستورات دینی است.

وی متذکر شد: بدون شک پیشرفت مادی و عمرانی و هر نوع پیشرفت معنوی زمانی محقق می‌شود که مردم ساحل نشین خلیج با عظمت فارس با تکیه بر اخلاق مداری در جهت پاکیزگی، نظافت و عمران شهری، تلاش همگانی داشته باشند.

استاندار هرمزگان در پایان یادآور شد: تا کنون اقدامات خوبی در حوزه عمرانی، زیرساختی و در جهت رفع نیازهای اساسی شهر بندرعباس شده اما این تلاش ها زمانی به درستی نتیجه بخش است که همزمان با تلاش پاکبانان، نظافت و شادابی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

گفتنی است در مراسم تقدیر از پاکبانان نمونه شهرداری بندرعباس، 9 پاکبان نارنجی‌‌پوش به عنوان پاکبان نمونه و برتر معرفی شدند.

انتهای پیام/88007/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول