اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمان عنوان کرد

ارتقای 16 درصدی امنیت در‌ کرمان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: طی سال جاری 16 درصد سطح امنیت در استان کرمان ‌ارتقا‌ یافته است.

ارتقای 16 درصدی امنیت در‌ کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین چناریان‌ ظهر امروز ‌در نشست خبری اظهار داشت: ‌پلیس طی روزهای پایانی سال با توجه به خرید مردم و حضور‌ در خیابان‌ها و معابر طرح‌های امنیت اجتماعی خود را تشدید می‌کند.

این مسئول افزود: از مردم در‌خواست داریم با توجه به روزهای پایانی سال و شلوغی و ترافیک خیابان‌ها‌ از وسایل نقلیه شخصی‌ استفاده نکنند و در حد امکان از وسایل عمومی برای رفت و آمد خود بهره‌ ببرند.  

چناریان با اشاره به اینکه مدیریت چهارشنبه‌سوری را به خانواده‌ها واگذار می‌کنیم تا بتوانیم چهارشنبه آخر سال را با موفقیت و آرامش پشت سر بگذاریم، ابراز داشت: ‌همه مردم از حوادث تلخ چهارشنبه‌سوری آگاه هستند بر این اساس در هیچ مکانی و توسط هیچ ‌ارگانی در چهارشنبه آخر سال مراسمی برگزار ‌نمی‌شود. 

فرمانده انتظامی استان کرمان ‌با اشاره به اینکه سفرهای نوروزی به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شده، عنوان کرد: پلیس در سفرهای نوروزی همراه ‌مردم است و برای امنیت اجتماعی نهایت تلاش خود را می‌کند، مردم نیز باید همه چیز را پیش‌بینی کرده و با رعایت سرعت مجاز، برنامه‌ریزی، اطلاع از ‌‌وضعیت هوا و راه‌ها با صبر و حوصله ‌سفر خود را به انجام برسانند.

چناریان افزود: پلیس در این ایام به طور جدی ‌با افراد متخلف که با سرعت غیر ‌مجاز رانندگی می‌کنند برخورد کرده و خودروی آنها تا پایان تعطیلات متوقف می‌شود.   

وی بیان داشت: ناوگان‌های عمومی و بنگاه‌های باربری باید با برنامه‌ریزی صحیح اقدامات خود را تا قبل از 25 اسفند ماه و آغاز طرح سفرهای نوروزی‌ انجام دهند، زیرا به دلیل سفر‌های‌ درون و برون شهری که بار ترافیکی گسترده‌ای را ایجاد می‌کند، بنگاه‌های باربری حق ورود به داخل شهر را ندارند، زیرا موجب ترافیک سنگینی می‌شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: از آن جا که بخش عمده‌ای از حوادث مربوط به موتورسیکلت‌سواران است در ایام نوروز با موتورسیکلت‌ها که در مکان‌ تردد عابران پیاده رفت و آمد کنند، برخورد جدی می‌شود.

این مسئول وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی اردوگاه کمپ ترک اعتیاد اجباری ‌از اقدامات بسیار مؤثر سال جاری نیروی انتظامی بوده است، گفت: راه‌اندازی این اردوگاه سبب شد بسیاری از معتادان پر خطر و ولگرد دستگیر و در این محل نگهداری شوند تا بعد از پاک شدن‌ به جامعه برگردند‌.

چناریان ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته‌ سه باند مواد مخدر در شهرستان بردسیر دو تن مواد‌ مخدر‌، یک باند مسلح با بیش از یک تن مواد مخدر در راین و یک باند مواد مخدر صنعتی که چهار کیلوگرم شیشه را حمل می‌کردند، منهدم و قاچاقچیان ‌دستگیر‌ شدند.

وی گفت: طی سال جاری در‌ مجموع 49 هزار و 741 کیلو‌گرم انواع مواد مخدر کشف شده و تلاش پلیس برای برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر به ویژه خرده‌فروشان مواد مخدر صنعتی بوده که توانسته در این زمینه یک هزار و 170 خرده فروش مواد مخدر را دستگیر و روانه زندان کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: طی سال جاری روند جرائم خشن و جنایی در استان کرمان رو به کاهش بوده و همچنان برخورد جدی با جرائم خشن ‌ادامه دارد، همچنین پلیس با رزمایش‌هایی که برگزار کرد، طرح امنیت اجتماعی را گسترش داد.

این مسئول عنوان کرد: با ‌افزایش یک درصد جرائم خرد در سال جاری روبه‌رو بودیم که این افزایش به دلیل عدم دقت مردم بوده و بیشترین سرقت‌های خرد مربوط به خودروها و قطعات داخل خودرو است.

وی گفت: سامانه فوریت‌های 110 از بخش انتظامی مستقل شد و در حال حاضر در حال آموزش‌ و تجهیز ‌هستند تا در عرصه امنیت تمام توان خود را به کار گیرند.

چناریان اذعان داشت: طی سال جاری در عرصه برقراری آرامش و امنیت در سطح جامعه پلیس استان کرمان چهار شهید، 100 نفر جانباز و ... تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

فرمانده‌ ‌انتظامی استان کرمان متذکر شد: طی سال جاری 16 درصد سطح امنیت در استان کرمان‌ ارتقا‌ یافته است و در مجموع سال جاری نسبت به سال گذشته سه درصد کاهش کشفیات داشته‌ایم.

انتهای پیام/‌80018/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول