اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه تجارت داخلی اردبیل:

بورسا و ارزروم ترکیه خواهرخوانده‌های اردبیل/حضور در نمایشگاه ریوتوف روسیه

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تجار و بازرگانان استان اردبیل در نمایشگاه عرضه محصولات بازرگانی و تولیدی ریوتوف روسیه شرکت می‌کنند.

بورسا و ارزروم ترکیه خواهرخوانده‌های اردبیل/حضور در نمایشگاه ریوتوف روسیه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی بیگ‌زاده عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی در اردبیل اظهار داشت: در این نمایشگاه قرار است تجار و بازرگانان ما حضور موفقی داشته باشند که بیشتر راغب بودیم 30 غرفه از این استان در این نمایشگاه حضور پیدا کند اما آنها پیشنهاد ارایه 187 غرفه را در یک راسته مشخص ارائه کردند که امیدواریم با رایزنی‌های انجام شده متناسب با ظرفیت تجار و بازرگانان بتوانیم در نمایشگاه ریوتوف روسیه حضور پیدا کنیم.

وی پیشنهاد معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در جلب مشارکت استان‌های شمال‌غرب کشور را برای برپایی 187 غرفه در این نمایشگاه یادآور شد و تصریح کرد: امیدواریم این حرکت‌ها زمینه تعامل و تقویت ارتباط تجاری و اقتصادی اردبیل و روسیه را فراهم آورد تا بتوانیم رد پایی از تجار و بازرگانان و صادرات کالاهای مرغوب به کشور روسیه را داشته باشیم.

بیگ‌زاده از پیوند بورس‌های ترکیه و ارزروم به عنوان دو استان ترکیه برای پیوند خواهرخواندگی اردبیل را یادآور شد و خاطر نشان کرد: با توجه به مشترکات اردبیل با این مناطق کشور ترکیه امیدواریم در این زمینه هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها شاخص و منسجم صورت بگیرد.

این مسئول به ارایه بیش از 10 برنامه پیشنهادی به همت بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و تعاون در توسعه روابط داخلی و خارجی اشاره کرد و بیان داشت: مهم‌ترین رویدادی که در سال‌جاری در بخش صادرات رخ نمود نوسانات قیمت ارز به ویژه دلار بود که یک سری اعمال محدودیت را در امر صادرات در برخی از اقلام و کالاها به وجود آورد به طوریکه آمار صادرات ما روند کاهشی پیدا کرد.

وی اضافه کرد:‌ در این زمینه اعمال محدودیت‌های بانکی نیز به صورت جهانی و بین‌المللی بر تنگناها و دغدغه‌های حوزه صادرات افزود به طوری که بخش عظیمی از هدف‌گذاری ما در حوزه صادرات محقق نشد.

بیگ‌زاده بیان کرد: با همت و درایت بخش خصوصی، ‌تعاونی و دولتی در قالب 10 برنامه استراتژیک سعی کردیم تا هدف‌گذاری‌ها را به سمتی سوق دهیم که یک حرکت جهشی را در حوزه صادرات شاهد باشیم.

برپایی نمایشگاه تخصصی صنایع دستی در گرجستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون توسعه تجارت داخلی اردبیل اهمیت برپایی نمایشگاه‌های توانمندی کشورمان را در کشورهای هدف صادرات یادآور شد و گفت:‌ در این زمینه برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع دستی تابستان سال 92 در گرجستان اتفاق می‌افتد.

بیگ‌زاده در ادامه سخنان خود افزود: در کنار آن برپایی نمایشگاه دائمی و فصلی در ریوتوف روسیه در نیمه اول سال آینده جز مصوبات اصلی است که سازمان توسعه تجارت بر این امر تاکید کرده است.

وی از برگزاری 33 نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی در استان برای سال آینده خبر داد و تصریح کرد: ‌با هماهنگی کمیته پایش تجارت زمینه حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های تخصصی استان فراهم می‌آید.

بیگ‌زاده هدف اصلی از این حرکت را بالا بردن ضریب امنیت صادرات و حضور مستمر در نمایشگاه‌های بین‌المللی اعلام کرد و اظهار داشت‌: نمایشگاه صنعت ساختمان در باکو و حضور در نمایشگاه‌های تخصصی کشورهای هدف صادرات، دیگر برنامه‌های ما است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در پاویون نمایشگاه آنکارا نیز جدیدترین محصولات صنایع دستی خود را عرضه می‌کنیم و قرار است در نمایشگاه‌های چین و لبنان نیز که با مشخصه کالاها و صادرات محصول مشخص انجام می‌شود، ‌حضور فعال داشته باشیم.

بیگ‌زاده در پایان گفت: ‌البته در این زمینه هر استان متناسب با ظرفیت خود حضوری در نمایشگاه‌های بین‌المللی و خارجی دارد که ما تلاش می‌کنیم با تشویق و ترغیب فروشگاه‌های زنجیره‌ای بتوانیم فضای مطلوبی را برای حرکت‌های اساسی آنها در توسعه تجارت برون مرزی فراهم آوریم.

انتهای پیام/62003‌/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول