اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای کردستان:

32 درصد جرایم رایانه‌ای در کردستان در بخش اقتصادی است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان گفت: 32 درصد جرایم رایانه‌ای در استان کردستان مربوط به بخش اقتصاد و برداشت حساب‌های شخصی افراد است.

32 درصد جرایم رایانه‌ای در کردستان در بخش اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج فرامرز شاکری بعد از ظهر امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی و خدماتی پلیس فتا با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرای روزنامه‌نگاران استان اظهار کرد: در چند سال گذشته با گسترش خدمات ارائه شده در فضای سایبر شاهد گسترش ناهنجاری‌ها و سو استفاده‌ها و جرایم در سطح استان بودیم.

وی افزود: 17 درصد جرایم دیگر در فضای سایبری به صورت جعل و کلاهبرداری بوده و حدود 50 درصد دیگر جرایم مربوط به انتشار فیلم‌های خصوصی و اخاذی از افراد مختلف و هتک حیثیت به افراد بوده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان اضافه کرد: با شناسایی متخلفان فضای سایبری افراد به دادستان عمومی معرفی و مطابق موازین قانونی با آنها برخورد خواهد شد.

شاکری بیان کرد: بیشترین علل وقوع جرایم رایانه‌ای در سطح کشور و به تبع آن در سطح استان کردستان به دلیل عدم آگاهی کاربران فضای مجازی از اسیب‌های این حوزه، نگهداری ناصحیح اطلاعات شخصی افراد در گوشی‌ها و رایانه و اینترنت است.

وی تصریح کرد: در همین راستا پلیس فتای استان کردستان برای نخستین بار در کشور و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرای روزنامه‌نگاران استان در قالب تفاهم‌نامه‌ای اقدام به توسعه فعالیت‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی با محوریت رسانه‌های استان کرده که امیدواریم این حرکت نقطه عطفی در راستای آگاهی بخشی عمومی در زمینه جرایم و ناهنجاری‌های مرتبط با فضای سایبری در استان باشد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان در ادامه دسترسی غیرمجاز به داده‌ها، جعل رایانه‌ای و داده‌ها را از دیگر جرایم فضای سایبری عنوان کرد.

اطلاع‌رسانی از جرایم سایبری رسالت خطیر اصحاب رسانه است

در ادامه این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به جایگاه اصحاب رسانه در فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: بدون شک نقش خبرنگاران در فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی انکارناپذیر است و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ارتقای تخصصی این قشر زمینه‌ساز رشد و تعالی حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در استان خواهد بود.

قباد میمنت‌آبادی افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه همواره با تکیه بر توانمندی‌ها و استعدادهای خود به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان به ایفای نقش پرداخته و در بیشتر مواقع همگام مدیران و مسئولان برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر بوده‌اند که امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه زمینه برای فرهنگ‌سازی و گسترش فعالیت‌های اطلاع‌رسانی در زمینه معرفی جرایم و ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی در فضای مجازی استان فراهم شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 93 نفر از فعالان رسانه‌ای استان در رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب و خبرگزاری‌های استان عضو سرای روزنامه‌نگاران استان است که با توجه به ضرورت توجه به فضای سایبری و نیاز خبرنگاران استان به فعالیت در این حوزه و شناسایی مخاطرات در این حوزه و اطلاع‌رسانی به اقشار مختلف مردم همکاری و بهره‌مندی بیشتری با پلیس فتا و سایر دستگاه‌های مرتبط با این حوزه را داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه سه جانبه نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت و همایش‌های تخصصی با محوریت فضای سایبری و فرهنگ سازی در این حوزه انجام خواهد شد که نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در این زمینه پررنگ‌تر از گذشته خواهد بود.

انتهای پیام/‌79005/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول