اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری استان اردبیل خبر داد

نصب بیوگرافی امامزاده‌ها به 3 زبان زنده / راه‌اندازی وبلاگ مسجد در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیر کانون‌های فرهنگی هنری استان اردبیل از تدوین و نصب بیوگرافی امامزاده‌ها به سه زبان زنده دنیا در ورودی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان اردبیل خبر داد.

نصب بیوگرافی امامزاده‌ها به 3 زبان زنده / راه‌اندازی وبلاگ مسجد در اردبیل

نادر سقا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در قالب طرح‌های پژوهشی پنج طرح آزمایشی در این زمینه اجرایی شده به طوری که ما در تلاش هستیم در ورودی تمامی مساجد و امامزاده‌ها بیوگرافی از آنها را برای استفاده عموم مردم و اطلاع یافتن همشهریان و همچنین شیوه‌نامه آداب حضور در مسجد را تدوین کنیم و به سه زبان فارسی، آذری و انگلیسی نصب کنیم تا علاوه همشهریان، گردشگران و اتباع آذری نیز از آن استفاده کنند.

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری استان اردبیل یکی دیگر از اقدامات کانون را توجه به تدوین نظام‌نامه سیره‌شناسی شهدا در قالب بروشور و کتابچه واقع در کانون‌های مساجد اعلام کرد و یادآور شد: وصایای شهدا و همچنین آثار و زندگینامه آنها تدوین شده و قرار است در قالب هسته‌های پژوهشی سبک زندگی ایرانی نیز با همین محوریت تدوین شود و در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

سقا به فعالیت امور فرهنگی در مناسبت‌ها و برنامه‌های شهادت و میلادیه اشاره کرد و گفت: 250 برنامه در پایگاه‌های مختلف کانون در این زمینه اجرا شده به طوری که کانون در غنی‌سازی اوقات فراغت توانسته است رتبه ممتاز را در بین دستگاه‌های مختلف به دست آورد.

این مسئول همچنین به اعزام اعضای کانون به نمایشگاه‌های کتاب و حضور در برنامه‌های فرهنگی متنوع اشاره کرد و بیان داشت: ما شش گروه هنری در رشته تئاتر و 12 گروه هنری در رشته‌های سرود‌های انقلابی را سازماندهی کردیم و سعی داریم در مناسبت‌های مختلف از ظرفیت‌های آنها استفاده کنیم.

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری استان اردبیل به فعالیت 25 وبلاگ مسجد اشاره کرد و افزود: در کنار آن 38 کتابخانه مساجد استان فعالیت می‌کنند که در این کتابخانه‌ها 25 هزار جلد کتاب وجود دارد که کتاب‌های تازه نیز در طول سال بین این کتابخانه‌ها توزیع می‌شود.

سقا همچنین از پوشش بیمه‌ای 88 نفر از اعضای فعال کانون‌ها خبر داد و تصریح کرد: این تعداد از افراد در قالب صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان زیر‌پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.

وی به فعال شدن حلقه‌های چهره به چهره و تربیتی صالحین در کانون‌های مساجد اشاره کرد و ادامه داد: این حلقه‌ها در گروه‌های سنی مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان شکل گرفته و ثمرات خوبی نیز به همراه داشته است.

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری استان اردبیل به حوزه انسجام‌بخشی برنامه‌ها و برقراری تفاهم‌نامه همکاری با 15 دستگاه اجرایی اشاره کرد و ابراز داشت: ما با کمیته امداد، بهزیستی، آموزش و پرورش، ستاد اقامه نماز، هلال احمر و ... تفاهم‌نامه همکاری داشتیم که توانستیم همراهی آنها را در اجرای طرح‌های مختلف شاهد و ناظر باشیم.

سقا فعالیت هیئت‌های نظارت بر کانون‌های مساجد را یادآور شد و تاکید کرد: با مشارکت دستگاه‌های مختلف و همراهی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و استاندار این هیئت نظارت تقویت شده و بر مجموعه کانون نظارتی دقیق داشته و جلسات آن نیز به صورت مستمر برگزار می‌شود، به طوری که در شهرستان‌ها نیز این هیئت نظارت فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به همراه جلسات خود را به صورت مرتب انجام می‌دهند.

این مسئول فعالیت خبرگزاری شبستان را نیز به عنوان یک خبرگزاری فعال و کوشا در حوزه تهیه و تولید اخبار حوزه دین و مسائل معنوی و مذهبی یادآور شد و گفت: چند نفر از همکاران ما به صورت حق‌التحریر با این خبرگزاری در ارتباط هستند و تهیه و تولید اخبار را عهده‌دار می‌باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر کانون‌های فرهنگی هنری استان اردبیل در پایان سخنان خود به افتتاح 78 کانون در گرامیداشت روز تشکیل کانون فرهنگی هنری اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم با فعال شدن این کانون‌ها در کنار سایر کانون‌های شکل گرفته که حدود 350 کانون هستند، زمینه برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در جذب جوانان شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/62004/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول