اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل موسسه باغات آستان قدس رضوی خبر داد

کاشت 20 هزار اصله نهال استاندارد در باغ ملک‌آباد مشهد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه باغات آستان قدس رضوی گفت: با توجه به نیاز باغات به نهال مرغوب، طرح کاشت 20 هزار اصله نهال استاندارد در باغ ملک‌آباد به اجرا در می‌آید.

کاشت 20 هزار اصله نهال استاندارد در باغ ملک‌آباد مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، مرتضی اسدی‌فر اظهارداشت: قسمت عمده‌ای از نهال تولید شده در طرح جایگزینی نهال جدید به جای درختان فرسوده و قدیمی در سطح باغات در حال اجرا است و در پایان سال جاری حداقل 20 هزار اصله نهال مرغوب کاشته می‎شود.

وی عنوان کرد: طرح اصلاح نهالستان، از سال گذشته در سطح یک هکتار احداث شده، که نگرش اصلی به استفاده از ارقام پر محصول است.

وی در خصوص طرح اصلاح باغات افزود: در این طرح که در سطح کل باغات موسسه در حال اجرا است، درختان میوه باغات به لحاظ علمی از کودهای آلی و شیمیایی به منظور افزایش سرسبزی و باردهی مورد تغذیه اصولی قرار گرفته و علاوه بر تغذیه درختان در فصل پائیز و زمستان، هرس زمستانه نیز به منظور فرم‌دهی و افزایش محصول توسط افراد خبره انجام می‌شود.

مدیرعامل موسسه باغات آستان قدس رضوی در رابطه با فعالیت‌های صورت گرفته در اراضی سایر باغات در این موسسه گفت: برنامه صیفی‌کاری در سطح 10 هکتار است، که به منظور تامین بخشی از نیازهای مهمانسرای حرم مطهر(ع) بوده که این محصولات از نظر کیفیت و نداشتن آلودگی در حد محصولات ارگانیک است.

اسدی‌فر افزود: طی دو سال اخیر 400 هکتار از اراضی با هزینه‌ای بالغ بر 13 میلیارد ریال به سیستم آبیاری قطره‌ای و بارانی به منظور جلوگیری از هدر رفت و پرت آب‌های استحصالی در سطح باغات تجهیز شد.

انتهای پیام/70005/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول