اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای کار ساخت مسکن مهر صورت گرفت

افتتاح بیش از 15 هزار واحد مسکن مهر در همدان

خبرگزاری فارس: مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان با بیان این‌که همدان در عملکرد مسکن مهر رتبه نخست در سطح کشور را دارد، گفت: از ابتدای کار ساخت مسکن مهر تاکنون 15 هزار و 896 واحد مسکن در استان همدان افتتاح شده است.

افتتاح بیش از 15 هزار واحد مسکن مهر در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین جلالیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث مسکن یکی از معضلات کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت نهم و دهم اجرای مسکن مهر بوده که به جرأت می‌توان گفت از افتخارات این دولت است.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر در استان همدان 38 هزار و 192 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر و زیر 25 هزار نفر جمعیت در قالب سه‌جانبه، تعاونی و خودمالک عقد قرار داد شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد، 36 هزار واحد پی‌سازی، 32 هزار واحد اسکلت‌سازی و سقف و 29 هزار واحد سفت‌کاری و حدود 26 هزار واحد نیز به مرحله نازک‌کاری رسیده است.

جلالیان با بیان این‌که این تعداد مسکن مهر در سطح استان نیازمند 836 میلیارد تومان تسهیلات بانکی است، تأکید کرد: تاکنون 600 میلیارد تومان در این راستا پرداخته شده و مابقی نیز با توجه به پیشرفت پروژه‌ها پرداخت می‌شود.

وی گفت: در ارتباط با افتتاحیه نیز از ابتدای کار ساخت مسکن مهر تاکنون، 15 هزار و 896 واحد افتتاح شده که 12 هزار و 19 واحد آن در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و سه هزار و 877 واحد نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت بوده است.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان با اشاره به کیفیت اجرایی مسکن مهر گفت: مسکن مهر اقدام بسیار بزرگی بود که آمادگی خاصی را برای اجرا می‌طلبید.

به گفته وی، برای افزایش کیفیت اجرایی مسکن مهر از ابتدای این امر، سازمان نظام مهندسی برای نظارت وارد کار شد.

جلالیان تأکید کرد: نبود اکیپ فنی و اجرایی و عدم نظارت برخی از ناظران باعث شده تا در برخی موارد کیفیت پایین بیاید.

وی با بیان این‌که هنوز در تربیت نیروهای فنی مشکل داریم، افزود: کیفیت مسکن‌های مهر در استان کم نیست و تنها در شهر تویسرکان مشکل داشتیم که اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفت.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان ادامه داد: بحث کیفیت مسکن از سویی نیز به کیفیت مصالح ساختمانی برمی‌گردد که ما در این زمینه یعنی استاندارد مصالح ساختمانی در سطح استان ضعیف هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد که در سال آینده با استانداردسازی مصالح و اجبار در به کارگیری مصالح ساختمانی استاندارد، کیفیت مسکن نیز افزایش یابد.

جلالیان در پایان خاطرنشان کرد: در رتبه‌بندی اخیر که هفته گذشته انجام شده استان همدان در عملکرد مسکن مهر بر اساس میزان واحدهای افتتاح شده رتبه نخست را در سطح کشور کسب کرد.

انتهای پیام/89006/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول