اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد:

شادابی فضای حاکم بر مساجد موجب علاقه‌مندی جوانان می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: برای اینکه جوانان و نوجوانان برای حضور در مساجد علاقه‌مند شوند لازم است فضای حاکم بر این اماکن را شاداب کرده و فعالیت‌های بیشتری در آنها انجام داد.

شادابی فضای حاکم بر مساجد موجب علاقه‌مندی جوانان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام حمید‌رضا ارباب سلیمانی ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان مساجد کشور و بیستمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که در تالار شمس مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد استان برپا شد، اظهار داشت: برای اینکه جوانان و نوجوانان برای حضور در مساجد علاقه‌مند شوند لازم است فضای حاکم بر این اماکن را شاداب کرده و فعالیت‌های بیشتری در آنها انجام داد.

وی بر لزوم جذب بیش از پیش نسل جدید به این قبیل اماکن مذهبی تاکید کرد و افزود: در کنار فعالیت‌های دینی باید اقدامات فرهنگی و اجتماعی مطابق با نیاز و ذائقه جوانان انجام گیرد تا به تدریج این قشر تاثیرگذار جامعه به سمت مساجد کشیده شده، با علاقه و اشتیاق وصف ‌نشدنی در این زمینه فعالیت کنند.

سلیمانی به اهمیت تغذیه فکری نمازگزاران و مردم متدین اشاره کرد و گفت: امیدوار هستیم روزی فرا رسد که مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری از نظر منابع کتاب غنی بوده و در این زمینه کمبودی احساس نشود و اقشار مختلف جامعه با حضور یافتن در مساجد نسبت به ارتقای سطح آگاهی و دانش خود نیز اقدام کنند که این مهم در صورت حمایت خیران از برنامه‌های مساجد امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه مساجد باید به محل تجمع نخبگان و افراد برجسته جامعه تبدیل شود، بیان داشت: چنانچه برنامه‌‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور قرار گیرد و از طریق روانشناسی با مدارا و سازش جوانان جذب شوند در مدت زمان نه‌چندان طولانی مساجد به محل تجمع افراد فرهیخته و فعال جامعه تبدیل شده و از این محل جوانان متعهد و متدین به جامعه اسلامی تحویل داده می‌شوند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور حضور در مساجد و یاد خدا را موجب مصون شدن جوانان در مقابل آسیب‌های مختلف سیاسی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به صورت هدفمند با برنامه کامل برای سقوط اخلاقی جوانان این مرز و بوم تلاش می‌کنند لیکن ما نیز باید مقابل این قبیل تحرکات ایستادگی کرده و جوانان را در مقابل آسیب‌ها مصون کنیم.

سلیمانی به اهمیت نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: چنانچه همه مردم گام برداشتن در این مسیر را برای خود یک تکلیف شرعی بدانند بسیاری از معضل‌های موجود از جامعه زدوده می‌شود.

انتهای پیام/61002/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول