اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین:

هنرمندان حوادث انقلاب را به معرض نمایش بگذارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: هنرمندان بسیجی می‌توانند حوادث بزرگ و بی‌نظیر دفاع مقدس را با تولید فیلم به تصویر بکشند.

هنرمندان حوادث انقلاب را به معرض نمایش بگذارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین شفیعی‌ها در نخستین مجمع بسیج هنرمندان استان قزوین که در سالن شهید حسن‌پور سپاه صاحب‌الامر (عج) این استان برگزار شد، با بیان اینکه حوادث بزرگ و بی‌نظیری در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاده است، اظهار داشت: هنرمندان بسیجی این حوادث را می‌توانند با تولید فیلم به معرض نمایش مردم بگذارند تا با این اقدام این آثار در تاریخ انقلاب ماندگار بماند.

وی با اشاره به اینکه لانه جاسوسی بزرگ‌ترین حادثه در تاریخ انقلاب اسلامی است،‌ ابراز داشت: جوانان ایرانی با شکستن ابهت ابر قدرت کشور استکبار جهانی توانستند این حادثه بزرگ را به وجود آورند در این راستا هنرمندان و فیلم‌سازان می‌توانند با تولید فیلم این حادثه‌های عظیم را به مسلمانان در جهان معرفی کنند تا آنان از این حادثه‌ها درس و عبرت بگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اذعان داشت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی سوژه‌های بسیاری برای هنرمندان است که باید آنان با استفاده از این سوژه‌ها فیلم‌های مطلوبی بسازند تا اقشار مختلف جامعه با مشاهده این فیلم‌ها با تاریخ این انقلاب بیشتر آشنا شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه شهدای هشت سال دفاع مقدس با ایثار،‌ گذشت و فدا کردن جانشان در جبهه‌های جنگ حضور یافتند تا با ایستادگی در برابر دشمنان از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی محافظت کنند، ابراز داشت: متأسفانه تاکنون هنرمندان نتوانسته‌اند سیره زندگی شهدا را در قالب هنر به مردم معرفی کنند.

شفیعی‌ها با بیان اینکه شهدای هشت سال دفاع مقدس با شهادت سلامت و امنیت اجتماعی، سیاسی، علمی،‌ اقتصادی و فرهنگی را برای مردم ایران فراهم کردند،‌ عنوان کرد: هنرمندان بسیجی با استفاده از ظرفیت‌ها و خلاقیت‌های هنری اهداف و نحوه شهادت شهدای انقلاب اسلامی را به مردم بیشتر معرفی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه عقب‌ماندگی‌های بسیاری در عرصه هنر دفاع مقدس است، بیان کرد: هنرمندان بسیجی با به‌کارگیری راهکارهای مناسب و تلاش و همت مضاعف می‌توانند ویژگی‌های اخلاقی شهدا و عظمت پیروزی انقلاب اسلامی را در قالب هنر به مردم معرفی کنند تا این عقب‌ماندگی‌ها سریع‌تر برطرف شود.

وی با بیان اینکه هر هنرمندی بسیجی باید با پروردگارش راز و نیاز و تأمل کند تا بتواند ارتباط و نسبت خودش را با شهدای انقلاب اسلامی برقرار کند، اظهار داشت: هر هنرمندی که موفق شده این ارتباط را تنظیم کند باید در راستای تقویت آن تلاش کند.

این مسئول اضافه کرد: هر هنرمند بسیجی که این ارتباط را برقرار نکرده باید با مسئولیت وجدانی و دینی به دنبال برقراری ارتباط با شهدای انقلاب اسلامی تلاش کند تا بتواند آنان را بیشتر بشناسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه جوانان امروز به دلیل نبودن در هشت سال دفاع مقدس توان درک کردن این دوران را ندارند، ابراز داشت: هنرمندان می‌توانند ایثار، گذشت و فداکاری شهدای انقلاب اسلامی را در عرصه‌های مختلف هنری از جمله فیلم برای جوانان به نمایش بگذارند تا آنان را بیشتر با فرهنگ شهادت آشنا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه آشنا شدن جوانان با فرهنگ شهادت موجب ارتقای سلامت و کاهش معضلات اجتماعی در جامعه می‌شود، اذعان داشت: امیدواریم هنرمندان در عرصه‌های مختلف هنری این فرهنگ را به اقشار مختلف جامعه معرفی کنند.

انتهای پیام/77009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول