اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد

کاهش شدید دما در قسمت‌های جنوبی استان گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: از امروز دوشنبه با ورود سامانه ناپایدار به استان، بارش برف و کاهش شدید دما مناطق مختلف استان به ویژه قسمت‌های جنوبی آن را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

کاهش شدید دما در قسمت‌های جنوبی استان گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی بعدازظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: ارتفاعات و نواحی کوهستانی بخش‎های جنوبی استان را تشکیل می‌دهد، که طی این مدت تردد در جاده‌های مجاور این ارتفاعات دچار اختلال خواهد شد.

وی اضافه کرد: طبق گزارش دریافتی، نفوذ هوای سرد، موجب افزایش ابر و بارش شدید باران در دیگر مناطق استان و استان‌های همجوار خواهد شد.

نفوذ هوای گرم به گلستان از روز سه‌شنبه

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به نفوذ هوای سرد در استان خاطرنشان کرد: با توجه به بارش باران در استان وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در شهرهای استان دور از انتظار نیست.

سمیعی گفت: این سامانه ناپایدار تا فردا ادامه خواهد داشت و سپس از روز سه‌شنبه تا چهارشنبه هفته جاری، استان افزایش دما را تجربه خواهد کرد.

هماهنگی و تعامل مناسبی بین دستگاه‌های امدادی برقرار است

سمیعی با اشاره به آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از تغییرات جوی افزود: طی اخطاریه‌ای به تمامی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان از جمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها ابلاغ شد، تا از آمادگی لازم برای مواجهه با حوادث احتمالی برخوردار باشند.

سمیعی ادامه داد: با هماهنگی و تعامل مناسبی که بین دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان جریان دارد، مشکلی برای مواجهه با حوادث احتمالی وجود ندارد.

‎از سفر به مناطق کوهستانی پرهیز شود

وی از شهروندان گلستانی و مسافران عازم به استان خواست، طی امروز و فردا با توجه به وقوع اختلال در معابر کوهستانی از سفرهای غیرضروری در ارتفاعات و مناطق کوهستانی خودداری کنند.

این مسئول گلستانی تصریح کرد: عبور در این معابر مرتفع با یخ‎شکن یا زنجیر چرخ ضروری است.

آرامش هوای گلستان از هشتم فروردین ماه سال 1392

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با مقایسه شرایط جوی امسال و سال گذشته اذعان داشت: در سال گذشته بارش برف بی‌سابقه در استان موجب شده بود تا چندین بار معابر استان دچار برف‌گرفتگی و عدم دسترسی شود.

سمعی افزود: در سال‌جاری با توجه به شرایط جوی مشکل خاصی از سوی دستگاه‌های مرتبط در زمینه راه و مبادی عبوری منعکس نشده است که البته امیدواریم این وضعیت آرام تداوم یابد.

وی یادآور شد: براساس اطلاعات ارائه شده توسط کارشناس هواشناسی استان، سامانه‎های بارشی تا اوایل سال‌جاری در استان نفوذ خواهند داشت اما از روز هشتم فروردین به بعد هوا آرام خواهد شد.

انتهای پیام‌/‌83002/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول