اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

آمادگی فوری برای مقابله با حوادث دستور صریح مقام معظم رهبری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: آمادگی فوری برای مقابله با حوادث طبیعی در ساعات اولیه از دستورات صریح و موکد مقام معظم رهبری است.

آمادگی فوری برای مقابله با حوادث دستور صریح مقام معظم رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی در جلسه هماهنگی اجرای طرح «استقبال ایمن از بهار» اظهار داشت: پیامد این حضور به موقع می‌تواند در سطح ملی نجات هزاران هموطن باشد.

وی خاطرنشان کرد: این توصیه‌ها ضمن نشان دادن توجه معظم‌له به موضوع مدیریت بحران، مبین اهمیت جایگاه این حوزه ارزشمند خدمت‌رسانی برای کشور است. 

تاکید بر نتایج بهتر از اجرای طرح نسبت به سال‌های گذشته

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اجرای طرح «استقبال ایمن از بهار» در استان یادآور شد: این طرح با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی استان و با هدف کنترل شرایط اضطراری در ایام تعطیلات نوروزی انجام می‌پذیرد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به قانون سازمان مدیریت بحران کشور انتظار می‌رود که با استفاده از تجارب ارزنده سال‌های گذشته و با هماهنگی بیشتر و بکارگیری توان دستگاه‌های متولی، ضمن حفظ آمادگی در راستای مقابله و کاهش تلفات و خسارات احتمالی اقدامات موثرتری در این عرصه نسبت به سال‌های گذشته انجام گیرد.

گله‌مندی از عدم حضور نمایندگان نیروی انتظامی در جلسه طرح «استقبال ایمن از بهار»

وی با گله از عدم حضور نمایندگان نیروی انتظامی استان در جلسه تصریح کرد: بخش عمده‌ی از برنامه‌های این طرح منوط به حضور به‌موقع و با برنامه نیروی انتظامی استان در بخش‌های راهداری، راهنمایی و رانندگی و انتظامی است.

سمیعی اضافه کرد: حداکثر بکارگیری توان سازمان‌های امدادی و خدماتی استان از جمله راه و ترابری، اورژانس، آتش‌نشانی، جمعیت هلال‌احمر استان و... برای توزیع امکانات مورد نیاز در موضوع امدادرسانی و نجات جان مصدومان در قالب یک مدیریت واحد و یکپارچه منطبق بر بیانات، دغدغه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

تاکید بر ایجاد اطمینان خاطر و تامین امنیت روانی مسافران در تعطیلات نوروزی

وی بر ایجاد افزایش اطمینان خاطر و تامین امنیت روانی مسافران و شهروندان گلستانی به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر ارزیابی و نظارت بر حسن اجرای طرح ابراز داشت: دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و شهرداری‌ها باید روند اجرای طرح و نتایج آن را حداکثر در قالب یک گزارش شش صفحه‌ای تا مورخ 20 فروردین ماه سال 1392 به این اداره کل ارائه دهند.

ارائه گزارش مستند عملکرد دستگاه‌ها تا 20 فروردین ماه 1392

سمیعی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی و امدادی استان موظف هستند قبل از شروع و اجرای طرح اسامی کشیک و سه رده مدیریتی دستگاه خود را به این اداره کل ارائه دهند.

همچنین قائم مقام هلال‌احمر استان گلستان گفت: این جمعیت از دو ماه قبل برای طرح امداد و نجات تعطیلات نوروزی برنامه‌ریزی کرده بود.

محمدعلی هروی ابراز داشت: هم‌اکنون مانور مرتبط با طرح استقبال ایمن از بهار در یکی از شهرستان‌های استان در حال برگزاری است.

به گفته وی در این مانور دستگاه‌های امدادی خدماتی و انتظامی نیز حضور دارند.

«استقبال ایمن از بهار» طرح ویژه تعطیلات نوروزی و چهارشنبه پایانی سال بوده و همه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها موظف به اجرای آن هستند.

این طرح از 25 اسفند ماه سال‌جاری آغاز و در 15 فروردین سال 1392 به پایان می‎رسد.

انتهای پیام/83002/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول