اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

وزش باد در گلستان خسارتی به همراه نداشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: براساس گزارش‌های دریافتی از فرمانداری‌های استان، وزش باد شدیدی که از شب گذشته در تمامی نقاط استان آغاز شده بود، هیچ خسارتی به همراه نداشت.

وزش باد در گلستان خسارتی به همراه نداشت

قاسم سمیعی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با وجود تصور اولیه از شدت وزش باد، براساس گزارش‌های دریافتی از هواشناسی میزان وزش باد در این استان، از 80 کیلومتر بر ساعت تجاوز نکرده است.

تداوم افزایش برودت هوای گلستان تا دو روز آینده

وی ادامه داد: وزش باد توأم با افزایش برودت هوا همچنان در استان تا دو روز آینده ادامه خواهد داشت.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان خاطرنشان کرد: بیشترین وزش باد متعلق به شهرستان مراوه‌‌‌تپه با میانگین 60 تا 80 کیلومتر بر ساعت بوده است.

سمیعی با اشاره به ارسال اخطاریه برای تمامی دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها تصریح کرد: با توجه به وضعیت جوی نا‌پایدار، همه دستگاه‌های اجرایی استان باید برای مواجهه با حوادث احتمالی آماده باشند.

وقوع یخبندان در مناطق کوهستانی

وی با اشاره به وقوع یخبندان در جاده‌های کوهستانی عنوان کرد: از شهروندان گلستانی و مسافران عازم به استان درخواست می‌شود، با توجه به وقوع یخبندان طی روزهای آینده حتی‎المقدور از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

این مسئول گلستانی یادآور شد: شهروندان از تردد با وسیله نقلیه فاقد لاستیک یخ‎شکن یا زنجیر چرخ در مناطق مرتفع و کوهستانی استان در این ایام به ویژه در شب‌ها پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان تأکید کرد: شهروندان به منظور پیشگیری از کمبود اکسیژن و تولید گازهای مضر در روزهایی که برودت هوا زیاد است، وسایل گرمایشی محل کار و زندگی خود را متناسب با حجم هوای محیط و نحوه تهویه آن تنظیم کنند.

افزایش باران و شروع بارش پراکنده برف از امشب

همچنین کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان گفت: از امشب شدت بارش باران افزایش یافته و در برخی نقاط مرتفع بارش پراکنده برف آغاز خواهد شد.

محمدرضا رحمانی اذعان داشت: از فردا دامنه بارش برف به مناطق شهری استان تسری یافته و برودت هوا شدت خواهد یافت.

وی ابراز داشت: با توجه به کاهش دما در استان، مواج شدن دریا، وزش باد و بارش برف، بروز کولاک در مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست.

هوا از پنج‌شنبه صاف خواهد شد

رحمانی ادامه داد: با توجه به نقشه‌های هواشناختی به تدریج از روز پنج‌شنبه هفته جاری، هوای استان نیمه ابری خواهد بود که این وضعیت تا روز جمعه به هوای کاملاً صاف تغییر خواهد یافت.

براساس اخطاریه ارسالی سازمان مدیریت بحران کشور و اداره‌کل هواشناسی، از امروز تا روز پنج‌شنبه هفته جاری، استان شاهد کاهش محسوس دما و بارش برف خواهد بود.

طبق این اخطاریه با ریزش برف به ویژه در مناطق کوهستانی، دمای استان به طور نسبی در این ایام بین هشت تا 10 درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت.

اکنون هوای گرگان بارانی است و شدت باران رو به افزایش است.

انتهای پیام/83002/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول