اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز مدیریت حوادث چهارمحال و بختیاری خبر داد

آمادگی پایگاه‌های اورژانس 115 برای حوادث احتمالی چهارشنبه‌سوری

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌‎های پزشکی چهارمحال و بختیاری از آمادگی پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ برای امداد‌رسانی به موقع به مصدومین احتمالی مراسم چهارشنبه آخر سال خبر داد.

آمادگی پایگاه‌های اورژانس 115 برای حوادث احتمالی چهارشنبه‌سوری

فرامرز شاهین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: با توجه به بروز حوادث احتمالی و سوختگی‌ها در مراسم چهارشنبه آخر سال، این مرکز آماده خدمات‌رسانی به مصدومین است.

وی افزود: در همین رابطه هماهنگی لازم با نیروی انتظامی استان، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی صورت گرفته است.

شاهین با اشاره به آمار مصدومین مراسم چهارشنبه سوری سال گذشته گفت: در سال گذشته با تدوین برنامه‌های فرهنگی، اطلاع‌رسانی و افزایش سطح آگاهی مردم هیچ مصدومی در این زمینه نداشتیم.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌‎های پزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیشتر مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال کودکان و نوجوانان هستند، خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی از سوی کارشناسان مرکز در مدارس سطح استان در مقاطع مختلف تحصیلی به منظور آگاه‌سازی نوجوانان برگزار شده است.

شاهین بر ضرورت پیشگیری از حوادث ناشی از چهارشنبه سوری تأکید کرد و ادامه داد: هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه‌سوری می‌تواند زیان‎های جانی و مالی سنگین و غیر‌قابل جبرانی را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه خانواده‎ها در پیشگیری از حوادث نقش مهمی را ایفا می‌کنند، اظهار کرد: ممکن است موضوع ایمنی و پیشگیری از حوادث مربوط به چهارشنبه‌سوری در بدو امر برای گروه سنی نوجوانان زیاد جالب نباشد، چرا که آنها مجبورند مقداری محدودیت در ترقه بازی، فشفشه بازی و آتش‌بازی خود متحمل شوند؛ ولی می‌توان با نشان دادن این موضوع که این امر با زندگی آنها مرتبط است، آموزش در این زمینه را برای آنها جالب‌تر کرد.

شاهین گفت: بر همین اساس باید به آنها آموزش داد که آنها در مقابل مواد محترقه، منفجره و آتش‌بازی آسیب‌پذیر هستند و آموزش آسیب‌پذیری در مقابل خطرات مذکور از اهمیت خاصی برخوردار است.

انتهای پیام/68001/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول