اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خاکعلی:

کشتار شیعیان سیاست جدید استعماری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خاکعلی گفت: اقدامات تروریستی شهر کویته پاکستان براساس سیاست استعماری جدایی شیعه و سنی، مقابله با بیداری اسلامی و هلال شیعه صورت گرفته است.

کشتار شیعیان سیاست جدید استعماری است

حجت‌الاسلام علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: غرب و استکبار جهانی بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در طول تاریخ بوده و هستند که زندان‌های مخوف ابوغریب، گوانتانامو، جنگ جهانی اول و دوم، حمله به کشورهای عراق و افغانستان نمونه بارز حقوق بشر آمریکایی و غربی است.

وی با اشاره به گزارش احمد شهید (گزارشگر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد) علیه ایران اسلامی افزود: این گزارش سفارشی، دروغ، مغرضانه و غیرکارشناسانه و نیز طراحی و دیکته شده سرویس‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس و اسرائیل است.

امام جمعه شهر خاکعلی خاطرنشان کرد: اقدامات تروریستی شهر کویته پاکستان براساس سیاست استعماری جدایی شیعه و سنی، مقابله با بیداری اسلامی و هلال شیعه صورت گرفته است.

اکبری تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری عنصر فقاهت، عدالت و تقوا‌ست؛ چرا که شخصیت‌های سیاسی بزرگ دینی و سیاسی در این مجلس نگهبانان اسلام عزیز و قانون اساسی محسوب می‌شوند.

اکبری اضافه کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در سیزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری بسیار راهگشا‌ست و مسئولان در راستای رفع مشکلات اقتصادی مردم باید گام‌ بردارند.

*دغدغه اصلی شهدا ترویج ارزش‌های اسلامی بود

امام جمعه شهر خاکعلی در ادامه با اشاره به تأسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل در 22 اسفند ماه سال 58 و بزرگداشت شهدا اذعان داشت: دغدغه اصلی شهدا ترویج و نشر ارزش‌های اسلامی و الهی بود که بهتر است آحاد جامعه به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

اکبری افزود: امروز اقتدار، پیشرفت، عزت و قدرت ملت ایران مرهون و مدیون خون شهدا و ایثارگری‌های شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس است.

* آرامش انسان در بندگی خدا نهفته است

امام جمعه شهر خاکعلی با بیان اینکه آرامش و خیال آسوده انسان در بندگی خدا نهفته است، ابراز داشت: در دنیای پرتلاطم امروز آرامش و داشتن خیال آسوده نعمتی است که همگان به دنبال آن هستند و آرزوی آن را دارند که این امر با قرار گرفتن در مسیر الهی امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: داشتن رضایت از زندگی، پرهیز از جدال و نزاع، گشاده‌رویی، مثبت اندیشیدن و آراستگی ظاهر از مصادیق شادی و نشاط مشروع محسوب می‌شود که انسان باید در زندگی فردی و اجتماعی به این مصادیق پایبند باشد تا بتواند شاد و خوشحال باشد.

اکبری افزود: امام رضا (ع) در خصوص تقسیم ساعات زندگی فرموده‌اند: «یک مسلمان باید اوقات روز خود را به چهار ساعت تقسیم کند یعنی باید ساعاتی را به مناجات با خدا، ساعاتی را برای تأمین معیشت زندگی، ساعاتی را به معاشرت با برادران و ساعاتی را به تفریح و لذت اختصاص دهد.

* افسردگی در جان انسان خداشناس راهی ندارد

امام جمعه شهر خاکعلی گفت: با توجه به اینکه خمودگی، گرفتگی و افسردگی در جان انسان خداشناس راهی ندارد و مورد مذمت آموزه‌های دینی قرار گرفته است، نشاط واقعی همان بهجت درونی انسان است که از طریق سلوک الهی و کسب رضوان الهی حاصل می‌شود.

اکبری بیان داشت: براساس خطبه متقین امام علی (ع)، از نشانه‌های متقین نشاط در عبادت و بندگی است که باید در زندگی هر انسانی این امر پررنگ شود.

وی افزود: تقوا انسان را از بند هوای نفسانی رها کرده و انسان را در مسیر صراط مستقیم بندگی و خدایی شدن قرار می‌دهد.

امام جمعه شهر خاکعلی در پایان تأکید کرد: انسان با تقوا خدایی می‌اندیشد، خدایی رفتار می‌کند و گفتارش هم خدایی است.

انتهای پیام/77006/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول