اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد

گسترش غیرقانونی فضای آرامستان‌ها ممنوع

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: توسعه غیرقانونی فضای آرامستان‌های شیراز توسط شورای اسلامی این شهر ممنوع می‌شود.

گسترش غیرقانونی فضای آرامستان‌ها ممنوع

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی زحمتکش بعد از ظهر امروز در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: برخی قبرستان‌های شیراز با خرید زمین به شکل‌های مختلف در حال گسترش هستند که لازم است در این زمینه از طرف شورای شهر و فرمانداری ممانعت به عمل آید.

وی با توجه به مصوبات جلسه قبل شورا در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی عنوان کرد: مانند یک انتخابات که هنگامی که فردی رای می‌آورد رقبا پیروزی وی را می‌پذیرند، نباید پس از تصویب یک مصوبه در شورا اعضای مخالف از فرمانداری تقاضای رد آن را بکنند چراکه این کار موجب وهن شورا است.

کارایی خطوط «بی آر تی» چهار برابر خطوط عادی

مشاور فنی شهرسازی شورای شهر شیراز در این جلسه گزارشی را با اشاره به کنفرانس بین‌المللی حمل و نقل و ترافیک شهر تهران برای اعضا بیان کرد.

احمد کلائی ابراز داشت: از حدود بیش از یک‌هزار مقاله ارسال شده به همایش «چشم‌انداز طرح جامع ترافیک شهر تهران بر اساس توسعه پایدار حمل و نقل شهری» بیش از 300 مقاله با آیتم‌های مختلف انتخاب شده بود که بالاترین تعداد مقالات مربوط به حمل و نقل همگانی و حمل و نقل توسعه پایدار بود.

وی عنوان کرد: سامانه «بی آر تی» و مسائل مربوط به اتوبوس‌های سریع‌السیر شهری بیشترین آمار تحقیقات را در این همایش به خود اختصاص داده بود.

کلائی اضافه کرد: مسائل زیست‌محیطی، پیاده‌رو و پیاده‌راه‌های شهری نیز در رتبه‌های بعدی ارائه مقالات قرار داشتند.

این مسئول تصریح کرد: توجه به جایگاه انسانی به منظور حفظ کرامت انسانی و عدالت اجتماعی در حمل و نقل مهم‌ترین آیتم‌ها را در این مقالات به خود اختصاص می‌داد.

وی ابراز داشت: پروژه‌های عمرانی بسیاری در سطح شهر برای حمل و نقل و ترافیک انجام می‌شود، اما اگر به جایگاه انسانی و عدالت اجتماعی در حمل و نقل عمومی توجه نشود اهداف انسانی در آن محقق نمی‌شود.

مشاور فنی شهرسازی شورای شهر شیراز گفت: مقایسه طول خطوط اتوبوسرانی عادی و سامانه اتوبوس‌های تندرو در تهران نشان می‌دهد که مسیر سامانه عادی 2 هزار و 966 کیلومتر بوده، اما مسیر «بی آر تی» 105 کیلومتر است.

کلائی خاطرنشان کرد: مقایسه جابه‌جایی خطوط عادی با سامانه تندرو نشان می‌دهد که با وجود طول کم خطوط تندرو، 42 درصد از کل جابه‌جایی ناوگان اتوبوسرانی تهران به آن اختصاص دارد.

به گفته وی، کارایی خطوط «بی آر تی» چهار برابر خطوط عادی است.

این مسئول ابراز داشت: در این سامانه تردد معلولان با گذاشتن رمپ و ایستگاه از نظر مناسب‌سازی شده و اتوبوس به طور کامل کنار ایستگاه می‌ایستد تا معلولان بتوانند با ویلچر به اتوبوس وارد شوند.

کلائی یادآور شد: بحث پیاده‌رو و پیاده‌راه که مورد توجه شورا و شهرداری شیراز نیز هست در تهران و کلان‌شهرهای کشور با سرعت نهادینه شده به نحوی که در حال حاضر شش پیاده‌راه در تهران احداث شده و در افق 1404 به 37 مورد می‌رسد.

وی یکی از این پیاده‌راه‌ها را مثال آورد و افزود: برای ایجاد حس تعلق در پیاده‌راه امکاناتی مانند قطار دودی در پیاده‌راه مدخل بازار (گلوبندک) بازسازی شده و مسافر جابه‌جا می‌کند.

سید محمدکاظم دستغیب عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه با توجه به بعد تاریخی گردشگری شهر شیراز خواستار افزایش احداث پیاده‌راه در این شهر شد.

حسام قلعه‌دار معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شیراز در این جلسه در پاسخ به درخواست اعضای شورا از اجرای مناسب‌سازی سیستم اتوبوسرانی برای تردد معلولان خبر داد.

به گزارش فارس، در این جلسه چند تقاطع و پروژه جدید با عناوینی مانند مهدی (عج)، شهیدان ایزدی، شهیدان غلامی، شهید دوران، شهدای جهاد و... نامگذاری شد.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول