اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

احمدی‌نژاد کلید 34 هزار واحد مسکن مهر را تحویل می‌دهد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی از افتتاح قریب‌الوقوع 34 هزار واحد مسکن مهر در استان توسط رئیس جمهور خبر داد.

احمدی‌نژاد کلید 34 هزار واحد مسکن مهر را تحویل می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضا بیگی صبح امروز در جمع مردم آبش‌احمد در شهرستان کلیبر از افتتاح قریب‌الوقوع 34 هزار واحد مسکن مهر در استان توسط رئیس جمهور خبر داد.

وی با اشاره به مقاوم‌سازی 92 هزار واحد مسکن روستایی در دولت‌های نهم و دهم، اظهار داشت:برخی ادعا دارند که این کارها توقعات مردم را بالا برده و این امر سبب فروپاشی اجتماعی خواهد شد؛ اما ما اعتقاد داریم که توقع مردم از دولت، نشانه کارآمدی و توانمندی دولت است و اگر آنها نگران این موضوع هستند باید فکری به حال خودشان بکنند چون می‌دانند که قادر به برآورده کردن توقعات مردم نیستند.

وی با بیان این که حضور در کنار مردم و مشاهده نتیحه تلاش‌ها، برای ما مغتنم است، افزود: توفیق دولت احمدی‌نژاد این بوده که همواره تصمیمات اساسی و مهم را در کنار مردم گرفته و همین امر موجب گره‌گشایی از مشکلات مردم شده است.

بیگی خاطرنشان کرد: تمام فکر و ذکر دکتر احمدی‌نژاد، مردم است و امکان ندارد که ایشان کاری برخلاف مصالح مردم انجام دهد و همواره نزد او، کفه مردم از کفه مسئولان سنگین‌تر است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه به اقدامات انجام شده در بخش آبش‌احمد اشاره کرد و گفت: در دولت‌های نهم و دهم در منطقه آبش‌احمد 700 میلیارد ریال از اعتبارات دولتی هزینه شده که معادل اعتبار یک شهرستان است و تنها در این دو دولت یک هزار میلیارد تومان برای سد خداآفرین هزینه شده است که این امر حاکی از سیاست دولت برای رسیدگی به نقاطی است که پیش از این مورد غفلت واقع شده بودند.

وی با اشاره به مشکل درآمد شهرداری آبش‌احمد، گفت: برای حل قسمتی از این مشکل، مبلغ دو میلیارد ریال به این شهرداری پرداخت می‌شود؛ اما این کمک‌ها تنها در حد مسکن است و برای کسب درآمد پایدار، باید زمینه جذب سرمایه‌گذاری فراهم شود.

علیرضابیگی با بیان این که سایر مشکلات این شهر هم با همت مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان باید به زودی حل شود، افزود: وضعیت امروز آبش‌احمد با چند سال گذشته، قابل مقایسه نیست و امروز، زندگی با نشاط و شادابی در این شهر جریان دارد و امیدواریم با حل مشکلات باقیمانده شاهد رفاه و سعادت بیشتر مردم این شهر باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که اقدامات انجام شده زمانی نتیجه‌بخش خواهد بود که منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان شود، اظهار داشت: مشکل این است که جوانان ما به دنبال پشت میزنشینی و شغل لوکس هستند؛ در حالی که شرایط اقتصادی کشور، توجه بیشتر به موضوع کار و تلاش در عرصه تولید را طلب می‌کند.

وی افزود: هنگامی که از انتقال آب سد خداآفرین به آبش‌احمد صحبت می‌کنیم باید تلاش خود را نیز برای استفاده از این امکان به کار ببندیم.

برخوردهای نسنجیده با سرمایه‌گذاران موجب تخریب وجهه شهرها می‌شود

علیرضابیگی با بیان این که اگر سرمایه‌گذاری اتفاق نیفتد استفاده از زیرساخت‌هایی که با زحمت زیاد فراهم شده در حد مصرف باقی می‌ماند، خاطرنشان کرد: تحقق سرمایه‌گذاری مستلزم امنیت و آرامش است و باید شرایطی فراهم کنیم که سرمایه‌گذار احساس نکند وقت و سرمایه او در خطر خواهد بود.

وی تصریح کرد: برخوردهای نسنجیده با سرمایه‌گذاران موجب تخریب وجهه شهرهای ما در موضوع سرمایه‌گذاری خواهد شد و این به ضرر مردم و جوانان است.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مردم ما همانند هشت سال دفاع مقدس، جنگ اقتصادی را هم می‌توانند به فرصت تبدیل کنند، افزود: پایه اقتصاد کشور ما تاکنون بر پایه فروش نفت بوده که به دلیل محدودیت‌هایی که در این زمینه برای ما ایجاد شده با مشکلاتی مواجه شده‌ایم؛ البته این بدان معنی نیست که دیگر هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم.

وی با اشاره به اختلاف نظر دولت و مجلس در شیوه توزیع ثروت، اظهار داشت: شیوه توزیع ثروت در گذشته مبتنی بر ناعدالتی و مصرف‌گرایی بود که نتیجه آن به وجود آمدن صنایعی بوده است که نهایت استفاده از امکانات دولتی را کرده و سودی هم برای مصرف‌کننده نداشته است.

علیرضابیگی تاکید کرد: دولت اعتقاد دارد که باید ثروت کشور را به خود مردم بدهیم و تولید کننده و صاحب صنعت نیز باید بداند که برای کسب سود و تحصیل ثروت، باید رضایت مردم را جلب کند.

وی با بیان این که هدفمندی یارانه‌ها با همین هدف اجرا شد؛ اما گام دوم آن با اهداف سیاسی متوقف شد، افزود: به دلیل شرایط اقتصادی کشور، گرانی اجتناب‌ناپذیر است و باید امکان فراهم کنیم که مردم بتوانند این شرایط را مدیریت کنند که توقف گام دوم هدفمندی موجب شد که نتوانیم مردم را از این امکان بهره‌مند کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان این که در سالی که گذشت آذربایجان شرقی در شرایط ویژه‌ای قرار داشت، گفت: علاوه بر موضوعات اقتصادی و سایر مسایل، استان ما با حادثه‌ای مانند زلزله مواجه شد که باید در زمان مناسب مدیریت می‌شد.

وی افزود: در حادثه زلزله ارسباران علاوه بر این که عملیات امداد و نجات در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شد، تصمیمات عاقلانه و مبتنی بر احساس مسئولیت دولت و شخص رییس جمهور نیز موجب شد که کار بازسازی این مناطق با بسیج تمام امکانات به سرعت انجام شود.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 11 هزار واحد مسکونی و 10 هزار واحد دامی در مناطق زلزله‌زده ساخته شده و در مرحله بعد برای توسعه زیرساخت‌ها و فراهم کردن زمینه‌های عمران و آبادانی این مناطق آماده می‌شویم.

وی با بیان این که خسارت‌های زلزله ارسباران، نتیجه استفاده نکردن از فرصت‌هایی بود که دولت برای مقاوم‌سازی در اختیار روستاییان قرار داده بود، افزود: این نگرانی در مورد سایر مناطق استان هم وجود دارد که باید در زمان مناسب به فکر آن باشیم و بنیاد مسکن نیز آمادگی دارد که با اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی روستاییان را همراهی کند.

در این مراسم پیش از سخنان استاندار آذربایجان شرقی نیز فرماندار کلیبر گزارشی از اقدامات انجام یافته در بخش آبش‌احمد و مشکلات و نیازهای این منطقه را بیان کرد.

مشکل پایین بودن درآمد شهرداری آبش‌احمد، نوسانات برق، استقرار نمایندگی برخی دستگاه‌ها در این بخش، طرح هادی شهر آبش‌احمد و احداث منبع آب شرب این شهر از مشکلات و نیازهای مطرح شده توسط اصغرپور فرماندار کلیبر بود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در ملاقات چهره به چهره با تعدادی از شهروندان آبش‌احمد به مشکلات آنها رسیدگی کرد که مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان را در این ملاقات همراهی کردند. 

انتهای پیام/6244/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول