اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

آمریکا تا سال 2030 یک قدرت معمولی جهان می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه کاشان با اشاره به پیش‌بینی یکی از بزرگترین سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا گفت: براساس این پیش‌بینی تا 17 سال آینده قدرت آمریکا تا حد یک قدرت معمولی جهان تنزل می‌یابد.

آمریکا تا سال 2030 یک قدرت معمولی جهان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی امروز در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی کاشان اظهار داشت: مبلغان باید راه پیامبر(ص) را ادامه داده و نقش خود را به عنوان مصباح و چراغ روشن جامعه بودن به خوبی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) چراغ راه و کشتی نجات امت اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: جانشینان این بزرگواران، علما هستند که در نبود پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) مسئولیت ترویج دین اسلام را برعهده دارند.

نماینده ولی فقیه در کاشان تصریح کرد: دین اسلام را بعد از گذشت یک‌هزار و 300 سال از آغاز غیبت کبرا امام زمان (عج) علما حفظ کرده‌اند.

نمازی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن از وجود اسلام احساس خطر می‌کند، عنوان کرد: اسلام همیشه در معرض تندبادهایی بوده که توسط دشمنان اسلام برای منزوی ساختن این دین مبین ایجاد شده، اما نه تنها اسلام به انزوا نرفته؛ بلکه روز به روز گسترش یافته است و حتی افرادی که با این دین انسان‌ساز دشمنی کرده‌اند، دیگر اثری از آنان نیست.

وی یادآور شد: امروز آمریکا، اتحادیه اروپا و اسرائیل کمر همت به نابودی اسلام بسته‌اند و اسلام آمریکایی را که تهدیدی برای آنان نیست به دنیا معرفی می‌کنند.

نمازی با اشاره به اینکه، امروز اسلام از مرزهای ایران عبور کرده و خاورمیانه، آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا را در نوردیده است، متذکر شد: تأثیر شگرف اسلام حتی روی مخالفان، مهم‌ترین دلیل عصبانیت دشمن از ایران و اسلام است.

امام جمعه کاشان همچنین به افول قدرت آمریکا تا سال 2030 میلادی به عنوان پیش‌بینی یکی از بزرگترین سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: پیش‌بینی سازمان اطلاعاتی آمریکا که تاکنون فاش نشده این است که تا 17 سال آینده قدرت آمریکا تا حد یک قدرت معمولی جهان تنزل می‌یابد.

نمازی افزود: در حال حاضر نیز آمریکا در مقابل نظام جمهوری اسلامی تسلیم و گیج شده و نتوانسته حتی از رسیدن ایران به فناوری هسته‌ای جلوگیری کند.

وی، فروپاشی حکومت آل سعود و حکومت‌های کوچک منطقه تا 17 سال آینده را از جمله مفاد گزارش سازمان اطلاعاتی آمریکا ذکر کرد و ابراز داشت: در این گزارش ایران، به عنوان قدرت برتر و نخست منطقه معرفی شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: ما معتقدیم جمهوری اسلامی ایران از همین امروز به عنوان قدرت اول منطقه مطرح است و وعده الهی که تخلف‌ناپذیر است؛ برای جهانی شدن اسلام در آینده نزدیک تحقق می‌یابد.

نمازی در ادامه ، میزبانی از مبلغان در روستاها را شریک شدن با ثواب آنان در امور تبلیغی دانست و گفت: مبلغانی که کار ارشاد و راهنمایی مردم مسلمان را برعهده دارند، ثواب کار خود را با میزبان خود شریک هستند.

وی، حضور روحانی در روستاها را منشأ آرامش و نزدیک بودن دل‌ها و موجب وحدت و دوستی آنان قلمداد کرد و گفت: ثواب کار تبلیغی و فرهنگی در روستا قابل توصیف نیست و افرادی که در این مسیر به روحانی یاری می‌رسانند در ثواب آنها سهیم هستند.

نمازی با اشاره به اینکه امروز جوانان ما در معرض خطر تهاجم فرهنگی دشمن از طریق ماهواره‌ها هستند، تأکید کرد: برخی سریال‌های صدا و سیما که دربردارنده اختلاط زن و مرد است و همچنین توزیع سی دی‌های غیراخلاقی و ارتباط مخرب با اینترنت مواردی است که جوانان را به شدت تهدید می‌کند.

وی در پایان وجود ماهواره را موجب ایجاد اختلاف، کم‌رنگ شدن اعتقادات دینی و ایجاد شبهه در جوانان دانست و گفت: تنها راه مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن از طریق ماهواره، تقویت مبلغان است.

انتهای پیام/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول