اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر امور خارجه در پیامی به همایش خلیج فارس

آمریکا دنبال نفاق میان کشورهاست / ایران در تمام اقداماتش حس‌نیت داشته است

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه در پیامی در همایش خلیج فارس اعلام کرد کشورهای خارجی و به ویژه آمریکا همواره تلاش داشته‌ است با کاشتن بذر نفاق دامنه اختلافات را گسترش داده و در بین کشورها دشمنی ایجاد کند.

آمریکا دنبال نفاق میان کشورهاست / ایران در تمام اقداماتش حس‌نیت داشته است

به گزارش خبرنگار فارس از بندرعباس صالحی وزیر امور خارجه در بخشی از این پیام  که به بیست و یکمین همایش بین‌المللی خلیج فارس ارسال شده بود و توسط دولت‌یار مدیر کل دفتر مطالعات سیاسی این وزارتخانه قرائت شد آورده است: منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز یکی از مهمترین مناطق جغرافیایی و در روند تحولات تاریخی قرار داشته است و در این مسیر تاریخی فراز و نشیب‌های زیادی را متحمل شده است.

در ادامه این پیام آمده است: خلیج فارس برای کشورهای منطقه و ایران اهمیت منحصر به فرد دارد، بیداری اسلامی چهره سیاسی منطقه را متحول کرده و همکاری و هماهنگی همه‌جانبه بین کشورها را بیش از پیش ضروری ساخته است.

همچنین در ادامه این پیام آورده شده است: کشورهای خارجی و به ویژه آمریکا همواره تلاش داشته‌ است با کاشتن بذر نفاق دامنه اختلافات را گسترش داده و در بین کشورها دشمنی ایجاد کند.

در بخش دیگر این پیام اینچنین آورده شده است: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب همواره دست دوستی به سوی کشورهای منطقه دراز کرده که بارها حسن نیت خود را نشان داده است.

در ادامه آمده است: مشترکات دینی، سیاسی، اقتصادی و دینی و واقعیت تغییر‌ناپذیر همسایگی ایجاب می‌کند که همه با درس گرفتن از گذشته به آینده‌ای روشن‌تر اندیشیده و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه به رشد هر چه بیشتر منطقه اهتمام بورزیم.

در پایان این پیام نیز آورده شده است که بدیهی است حاصل این نشست‌ها و تبادل نظرها که صاحبنظران در آن انجام می‌دهند می‌تواند در طراحی نقشه راه همکاری کشورهای منطقه مؤثر واقع شود.

طبق اعلام مدیر کل دفتر مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه، دکتر صالحی به دلیل تداخل یک سفر خارجی نتوانسته است در همایش مذکور حضور یابد.

انتهای پیام/88001/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول