اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش کرسی‌ آزاد‌ اندیشی تاکستان مطرح شد

آرمان‌ها نباید فدای مذاکره با آمریکا شوند/ شرایط اقتصادی کنونی گذراست

خبرگزاری فارس: یک کارشناس و تحلیلگر مسائل کرسی‌های آزاد اندیشی گفت: مذاکره با آمریکا به معنای قربانی کردن آرمان‌های ملت بوده و در شرایط کنونی برای کشور هیچ سود و فایده‌ای ندارد.

آرمان‌ها نباید فدای مذاکره با آمریکا شوند/ شرایط اقتصادی کنونی گذراست

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین مهدی مدرسی امروز در همایش کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان تاکستان با اشاره به ضرورت ایستادگی در برابر جنگ نرم و تحریم اقتصادی اظهار داشت: انجام مذاکره همواره مطابق اصول و چارچوب‌هایی انجام می‌پذیرد و در شرایط کنونی که فشار و تحریم از سوی دشمنان مضاعف‌تر شده است، گفت‌وگو با آمریکا هیچ سود و نفعی برای منابع کشور ندارد.

دست‌یابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نماد خودباوری است

کارشناس و تحلیل‌گر کرسی‌های آزاد اندیشی با بیان اینکه دست‌یابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نماد خودباوری، عزت و غرور ملی ایرانیان است، تصریح کرد: اگر امروز به این نتیجه برسیم که کشور ما بالاتر و قوی‌تر از کشور‌های دیگر به سوی پیشرفت و فناوری گام بر می‌دارد قطعا به موقعیت‌های افزون‌تر رسیده و رشد پیدا می‌کنیم.

هدف آمریکا از مذاکره تعیین پیش‌شرط است

مدرسی عنوان کرد: تلقی بنده از دعوت آمریکا به مذاکره تعیین پیش‌شرط از سوی جمهوری اسلامی ایران بوده و شرایط فعلی اقتصادی نیز گذرا بوده و عبور می‌کند.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه رابطه ایران با آمریکا طی 30 سال گذشته از سوی ایران نفرت و از سوی دولت‌مردان آمریکایی دشمنی و ایجاد توطئه بوده است، تصریح کرد: ریشه‌های نفرت ملت ایران نسبت به آمریکا در آرمان‌ها و سابقه تاریخی است.

ملت همواره بر آرمان‌ها پافشاری می‌کنند

مدرسی عنوان کرد: در بحث آرمان‌ها یک سئوال اساسی وجود داشته و آن نیز تشخیص مسیر در مواجه با آرمان و رفاه است که ملت آرمان ها را برگزیده و بر روی آن استقامت می‌ورزند.

درس بزرگ عاشورا پافشاری بر آرمان‌ها است

وی عنوان کرد: ارتباط بین آرمان و نیاز‌های زندگی از درس‌های بزرگ مکتب عاشورایی بوده و آرمان حقیقتا جایگاه بالاتری نسبت به مسائل اقتصادی نظام اسلامی داشته و در نهایت مذاکره جمهوری اسلامی با آمریکا در آرمان‌ها و مسائل ایدئولوژیک تناقض داشته و با چنین شرایطی امکان‌پذیر نیست.

ایران حریفی جدی برای آمریکا در عرصه‌های مختلف است

مشاور استان قزوین در امور جوانان با بیان اینکه در حال حاضر دو قدرت ایران و آمریکا در جهان در حال رقابت بوده و نتیجه رقابت کنونی قطعا به نفع جمهوری اسلامی رقم خورده و درخشان می‌شود، عنوان کرد: در دوره کنونی مذاکره به معنای برد برای طرف آمریکایی بوده و جز صرف هزینه برای جمهوری اسلامی سود و فایده‌ای ندارد.

مدرسی ادامه داد: بیشتر انقلاب‌ها بنا بر گواه تاریخ بر سر آرمان‌ها و دست‌یابی به مکتب خاص بوده است.

مردم ایران نماینده مکتب الهی هستند

وی با بیان اینکه مردم ایران به عنوان نماینده مکتب الهی، الهام‌بخش کشور‌های مختلف به حساب آورده می‌شوند، عنوان کرد: چهره ضد استکباری ایران امروز در جهان درخشیده و اگر پای مذاکره باز شود به معنای قربانی کردن آرمان ها می‌باشد.

تحلیل‌گر کرسی‌های آزاد اندیشی با طرح این پرسش که آیا نیاز امروز ما در ایجاد رابطه با آمریکا است، تصریح کرد: برخلاف تبلیغات رابطه ایران و آمریکا پیش از اینکه به نفع ایران باشد به نفع کشور آمریکا است و به ما ضرر می‌رساند.

انتهای پیام/77005/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول