اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کوثری در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

درخواست مذاکره با ایران تاکتیک جدید آمریکا / به تغییر رویکرد آمریکا خوش‌بین نیستیم

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در برابر هیچ ملتی صادق نیستند، گفت: درخواست مذاکره با ایران تاکتیک جدید آمریکاست.

درخواست مذاکره با ایران تاکتیک جدید آمریکا / به تغییر رویکرد آمریکا خوش‌بین نیستیم

اسماعیل کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: پس از مذاکرات متعدد و فشرده 1+5 با ایران برای اینکه ما از حقوق مسلم خود دست بکشیم و همچنین اعمال تحریم‌های خصمانه علیه ملت ایران به نظر می‌رسد که غربی ها به دنبال تغییر رویکرد با ایران هستند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل شاهد هستیم که آمریکا امروز سخن از مذاکره به میان آورده و برای این کار خود را مشتاق و آماده نشان می‌دهند.

* درخواست مذاکره با ایران تاکتیک جدید آمریکایی‌ها است

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا این تغییر رویکرد مثبت است؟ گفت: به نظر نمی‌رسد که غربی ها به ویژه سران کاخ سفید با این درخواست به دنبال جبران گذشته هستند و معتقدم که این درخواست ها تنها تاکتیک‌های جدید آمریکایی‌ها علیه ایران است.

کوثری افزود: آمریکایی‌ها با این ژست‌ها می‌خواهند در برابر افکار عمومی خود را آماده حل پرونده هسته‌ای نشان داده و مدعی شوند که ایران به پیشنهادهای مثبت آنها پاسخ نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: همانطور که پیش از این رهبری معظم انقلاب اسلامی تاکید فرمودند، در زیر دستکش‌های مخملی سران کاخ سفید، دست‌های چدنی پنهان شده و ما نباید خیلی راحت فریب بازی جدید آنها را بخوریم.

* ایران هیچ زمانی از مذاکره و گفت‌وگو رویگردان نبوده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که از مذاکره و گفت‌وگو روی‌گردان نیست، اما برای این کار شرط داریم و آن هم این است که گفت‌وگوها در فضایی عادلانه و با احترام به حقوق متقابل باید انجام شود.

کوثری ادامه داد: این در حالی است که غربی‌ها می‌خواهند حقوق ما را زیر پا گذاشته و به ایران فشار وارد کنند و از طرف دیگر مدعی شوند که آماده مذاکره با ایران هستند، به طور قطع ما این امر را نمی‌پذیریم و قبول نخواهیم کرد.

وی در پایان گفت: اگر آمریکایی‌ها به دنبال جبران اشتباهات خود بوده و می‌خواهند با ایران تعامل داشته باشند، ابتدا باید حسن نیت خود را نشان دهند که با توجه به ماهیت آنها ما به این تغییر رویکرد خوش‌بین نیستیم.

انتهای پیام/2302/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول