اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین زهرا:

زیبایی کار شهدا به معادلات قبل از شهادتشان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بویین زهرا گفت: زیبایی و طراوت کار شهدا به معادلاتی است که آنها پیش از ایام شهادت به کار بستند و در نهایت موجب شهادت آن بزرگ مردان شد.

زیبایی کار شهدا به معادلات قبل از شهادتشان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا حجت‌الاسلام محمد همایون‌ زرینه پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای دشت‌زهرایی بویین‌زهرا شهادت را بالاترین و بهترین نوع مرگ و شتاب به سوی خداوندمتعال دانست و اظهار داشت: فریضه شهادت از منظر جایگاه و ارزش از زنده‌ بودن نیز بالاتر بوده و نزد خداوند متعال نیز دارای اجر فراوانی است.

امام جمعه بویین‌زهرا با تأکید بر ادامه راه شهدا و الگوگیری از سخنان ‌ارزشمند بزرگان در طول ‌زندگی افزود: واژه شهید تنها در تکه‌های‌ جنازه‌های مطهرشان خلاصه ‌نمی‌شود بلکه زیبایی و طراوت شهدا به معادلاتی است که آنها پیش از ایام شهادت به کار بستند و در نهایت موجب شهادت آن بزرگ مردان شد.

وی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: «شهدا شمع محفل بشریتند»، تصریح کرد: شهدا از نگاه اخلاص و نوکری نسبت به صنوف و اقشار دیگر که حق بر گردن بشریت دارند اجر بالاتری دارند و هیچ صاحب حقی به اندازه شهدا نیست.

امام جمعه بویین زهرا ادامه داد: شهدا همچون شمع‌هایی سوختند تا دیگران را‌ه خویش را بیابند و از روشنایی شمع وجود آنها راه را از بیراهه تشخیص داده و حرکت کنند.

زرینه ادامه داد: پاکی خون شهدا هم نسبت به خود آنان و هم نسبت به محل دفن‌ اجساد مطهر آنان دارای فضیلت بوده و بر طبق فراز پایانی زیارت ‌وارث هنگامی که خون شهید بر روی زمین ریخته شد و جسم پاک وی در هر زمینی که دفن شد، آن مکان از انواع نواقص پاک شده و زدوده می‌شود.

وی با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی تصریح کرد: اگر امروز در جامعه شاهد پیشرفت، امنیت، استقلال و آزادی هستیم قطعا این افتخار‌ها مرهون خون شهدا و ایثار‌گری‌های آنها بوده است و باید تا ابد پاسدار جانفشانی‌های آنان باشیم.

امام جمعه بویین‌زهرا در پایان بر لزوم استمرار راه شهیدان در قالب یادواره و برپایی محافل دینی تأکید کرد.

انتهای پیام/77005/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول