اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تعطیلی کلاس‌های درس

طلاب مرند کشتار شیعیان در پاکستان را محکوم کردند

خبرگزاری فارس: روحانیون و طلاب شهرستان مرند با تعطیلی کلاس‌های درس، کشتار شیعیان در پاکستان را محکوم کردند.

طلاب مرند کشتار شیعیان در پاکستان را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، ظهر امروز در این تجمع اعتراض‌آمیز با شعارهایی مبنی بر محکومیت عاملان این عمل ضدانسانی که توسط آمریکای جنایتکار، انگلیس و ایادی استکبار برای ضربه زدن به وحدت بین مسلمانان و ایجاد تفرقه در منطقه و عکس‌العمل ایران انجام می‌شود، اینگونه جنایات محکوم شد.

طلاب در این تجمع بر هوشیاری بیشتر مردم و مسئولان تأکید کرده و با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا – مرگ بر انگلیس و سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن، کشتار مسلمانان در پاکستان به دست عوامل استکبار را محکوم کردند و از مجامع بین‌المللی خواستار برخورد جدی با عوامل پشت پرده این جنایات شدند.

امام جمعه مرند در این اجتماع اعتراض‌آمیز که در سالن اجتماعات حوزه علمیه ولیعصر (ص)مرند برگزار شد، گفت: باید شیعیان در برابر کشتار مردم پاکستان واکنش نشان دهند و امیدواریم که برگزاری تجمعات نیز منشأ اثر باشد.

حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده با اشاره به برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز طلاب در محکومیت کشتار اخیر شیعیان در پاکستان اظهار داشت: هر روز در کشور پاکستان، افغانستان و دیگر کشورها شاهد وقوع حوادثی هستیم که به دست برخی از وهابی‌های تکفیری‌ رقم می‌خورد و شیعیان به خاک و خون کشیده می‌شوند.

وی با اشاره به نفوذ آمریکایی‌ها در عربستان و دیگر کشورها خاطرنشان کرد: آنها به دنبال این هستند که مسلمانان را به جان هم انداخته و در راستای اجرا شدن این توطئه هر روز تعدادی از شیعیان کشته می‌شوند.

رئیس حوزه علمیه ولیعصر (ص) مرند با اشاره به تعطیلی دروس حوزه و برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز در خصوص محکومیت جنایات پاکستان افزود: این کشتار بی‌رحمانه به دست تکفیری‌ها انجام شده است و شیعیان باید در برابر این جنایات بزرگ عکس‌العمل نشان دهند.

امام جمعه مرند در ادامه گفت: طبق فرمایش بزرگان، علمای دینی و مذهبی بر همه شیعیان جهان لازم است که در این موارد عکس‌العمل داشته باشند و وقتی که مراجع چنین دستوری می‌دهند؛ یعنی اینکه در حد خود باید کاری کرد و دولت‌ها نیز باید وظایف خود را درست انجام دهند.

نعمت‌زاده با بیان اینکه دولت پاکستان باید حساس‌تر وارد عمل شده و در راستای حفظ امنیت این کشور اقدام اساسی انجام دهد، تصریح کرد: گفت‌وگو درباره مسائل اعتقادی باید در مراکز پژوهشی دنبال شود و امیدواریم که برگزاری این تجمعات منشأ اثر باشد.

وی در پایان یادآور شد: این توطئه‌های دشمنان تازگی ندارد و تنها هدفی که دشمنان اسلام و ایران دنبال می‌کنند؛ اختلاف بین شیعه و سنی و از بین بردن وحدت و استقلال مسلمانان و فشار آوردن به کشور جمهوری اسلامی ایران است، اما مردم آگاه، متدین و مسلمان منطقه کاملاً هوشیار با اطاعت از فرامین ولی فقیه و با حفظ وحدت و هوشیاری کامل چنین اجازه‌ای را به دشمنان نخواهند داد. 

انتهای پیام/60002/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول